Gå til innhold

Hvordan organiserer du musikken på PC'en?

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

All musikk er samlet i egen mappe med undermapper for artister og album. Eks. D:\Musikk\ACDC\Back In Black. Samlealbum, som filmmusikk har jeg i egen mappe. Bruker MediaMonkey p.g.a. filstøtte. Funker greit. Har 14,8 GB med musikk, fordelt på 2446 filer.

Endret av computerwelt
Lenke til kommentar

Metall : undermapper : thrash, black, death, drone, doom, heavy, Avant garde, Prog, resten

Musikk: Undermapper: Rock, electronica, Hip Hop, Blues, Jazz, Klassisk, OST,Avant Garde, Resten

og egene undermappe for band , og mapper for album under der igjenn. Funker fint . er man usikker på sjanger, eller har lite av en sjanger, så slenger man det bare inn i rest mappa

Lenke til kommentar
Har alt i musikk, så har alle bandene egne mapper med undermapper (lès album).

enkelt og greit, dog jeg må sortere alt over 2 hard disker siden Musikk disken begynner å ta litt vel mye plass.

Altså, 2 harddisker er vel å ta litt i?

Hvorfor det? hardiskene er ikke så store at det gjør noe, de er vel på en 40gb hver, noe som ikker er så alldeles mye med tanke på at mange av filene har høy kvalitet og tar dermed en del plass.

Bruker som regel ikke dataen til mer enn musikk og internett uansett.

Lenke til kommentar
Har alt i musikk, så har alle bandene egne mapper med undermapper (lès album).

enkelt og greit, dog jeg må sortere alt over 2 hard disker siden Musikk disken begynner å ta litt vel mye plass.

Altså, 2 harddisker er vel å ta litt i?

Hvorfor det? hardiskene er ikke så store at det gjør noe, de er vel på en 40gb hver, noe som ikker er så alldeles mye med tanke på at mange av filene har høy kvalitet og tar dermed en del plass.

Bruker som regel ikke dataen til mer enn musikk og internett uansett.

Ok, tenkte meg at Harddiskene var litt større en 40gb hver.

Lenke til kommentar

F:\Musikk\#-B\<Album Artist>\<Year> - <Album>\<Track#> - <Title>

Blir i praksis #-B\Bent\2004 - Ariels\1 - Comin' Back

Hovedmappene blir organisert slik:

#-B

C-D

E-H

I-L

M-P

Q-T

U-Å

Sorteres ved hjelp av det gudommelige programmet MediaMonkey.

Endret av cun
Lenke til kommentar
All musikk er samlet i egen mappe med undermapper for artister og album. Eks. D:\Musikk\ACDC\Back In Black. Samlealbum, som filmmusikk har jeg i egen mappe.

Second that. Hadde en opprydning på harddisken før sommern, som tok et par måneder. Så meg lei på at alt lå slengt, så jeg tømte iTunes, og organiserte alt på nytt, før jeg la det inn igjen. En satans stor jobb :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...