Gå til innhold

Hvordan organiserer du musikken på PC'en?

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

hei. jeg har en partisjon med sanger. der har jeg forskjellige mapper. en som heter Album. der har jeg alle albumene mine. det begynner å bli endel. så etter mappen album kommer de bandene jeg har enkeltsanger av. er ikke så mange, men det er da noen. også har jeg en mappe som heter Metal Album. (ikke spør meg hvorfor for jeg har bare metal sanger her :p, men iallefall der ligger alle albumene jeg fikk tak i sist. vurderer å flytte dem over til mappen Album, men vi får se hva det blir til Har seff både Artistene og Albumene etter navn. ikke noe tull i dansen her nei :p. Musikk Videoer har man seff på en annen partisjon etter navn :)

samme med DivX, de har jeg også på en annen partisjon. jeg liker å ha det slik jeg. har blitt vandt til å ha det slik.

verste jeg ser egentlig er folk som har sanger/musikk videoer/DivX spredd rundt på maskina, ikke noe system i noe. blir kvalm når jeg ser det, uff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Sortertmappe, der filene er sortert etter artist-Sanger/album

Og så har jeg en mappe der jeg har usorterte..(disse blir sortert etterhvert som jeg får en del sanger fra samme arist)

Disse ligger på egen partisjon.

Så lager jeg playlist av hele partisjonen i Winamp..

8900 sanger :)

Lenke til kommentar

jeg har et evig kaos , prøvde og sortere en gang , man ga opp , synes 3000+ sanger ble for mye og gidde og bruke tide på :p

så det er en mappe med komplette album , en mappe med delvis sortet musikk , en med usrtertmuskk :p

Lenke til kommentar

MP3er ja...

*fiine tingene*

Jeg har vel rundt 43.000 - 44.000 MP3er.

Disse er sortert etter sjanger, og så band/artist/album.

Blir vel noe a la dette:

O:\Skandinavia\Norge\Gitarkameratene\Øystein Sunde\Sånn Er Det Bare\Øystein Sunde - Sånn Er Det Bare - 01 - Hest Er Best Som Pålegg

O:\Rock\Skandinavia\Norge\deLillos\Festen Er Ikke Over - Det Er Kake Igjen (Jubileums-CD med Ekstra Kake)\delillos - Festen Er Ikke Over - Det Er Kake Igjen (Jubileums-CD med Ekstra Kake) - CD 1 - 02 - Ut

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Har en formel som lyder slik i MediaMonkey:

"D:\Musikk\<Artist>\(<Year>) <Album>\<Track#>. <Artist> - <Title>"

Sier seg selv at dette blir oversiktlig. Jeg bruker omtrent 1 minutt på å tagge en plate med alle spor + bilde av albumet. Jeg laster kun inn hele plater i .ogg format. Etter jeg har tagget de i MediaMonkey, trykker jeg på CTRL + R og Programmet ordner det slik som det ser ut i formelen!

Blir vel noe slikt:

D:\Musikk\Led Zeppelin\(1969) Led Zeppelin II\07. Led Zeppelin - Ramble On

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
MP3'er ja...

*fiine tingene*

Jeg har vel rundt 35.000 - 36.000 MP3'er.

Disse er sortert etter sjanger, og så band/artist/album.

Blir vel noe a la dette:

M:\Skandinavia\Norge\Gitarkameratene\Øystein Sunde\Sånn Er Det Bare\Øystein Sunde - Sånn Er Det Bare - 01 - Hest Er Best Som Pålegg

M:\Rock\Skandinavia\Norge\deLillos\Festen Er Ikke Over - Det Er Kake Igjen (JubileumsCD med Ekstra Kake)\delillos - Festen Er Ikke Over - Det Er Kake Igjen (JubileumsCD med Ekstra Kake) - CD 1 - 02 - Ut

Ganske teit må jeg si. Du har path'en, derfor trenger du egentlig ikke navnet på albumet. Det viktigste er navnet på artisten og sangen, deretter kan du legge til spor slik at de ordner seg kronologisk.

Rock er rock uansett om det kommer fra Skandinavia eller USA. Sjanger er også av og til vanskelig. Led Zeppelin hadde vært innom alle sjangremappene dine. :ermm:

Lenke til kommentar

Det er din mening.

Jeg syns det er praktisk og oversiktelig slik.

Dessuten får jeg noia om det ikke er sånn:P

Jeg har musikken min sortert slik jeg har den fordi det er det eneste som fungerer for meg.

Har prøvd å sortere album etc. kronologisk, har prøvd å sortere alt etter alfabetet, etter både fornavn og etternavn, samt at jeg har prøvd å ha alt i ei eneste stor mølje (helt forj*vlig)

Lenke til kommentar

-=Music=-

Albums (hele album av favorittartister)

Collections (Absolute Reggae Classics f.eks)

Humor (standup og Øystein Sunde f.eks)

Musicvideos

Singles (løsvekt)

Soundtrack & OST

Albumlista er delt først opp i bandnavn-mapper, så At The Drive-In - [2000] Relationship Of Command f.eks

Lenke til kommentar

Musikk -> Sjanger (-> Nasjonalitet) -> Artist -> Album/Enkeltlåter

Brukere kun Nasjonalitet i de sjangerene jeg har mest av. Når jeg tenker meg om er det vel bare "Internasjonal" og "Norsk", ikek all verdens nasjoner ;)

Har igrunn bare 4300 musikkfiler fordelt på 13,5 GB.

Mer skal det selvfølgelig bli.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Musikk -> Sjanger (-> Nasjonalitet) -> Artist -> Album/Enkeltlåter

Brukere kun Nasjonalitet i de sjangerene jeg har mest av. Når jeg tenker meg om er det vel bare "Internasjonal" og "Norsk", ikek all verdens nasjoner ;)

Har igrunn bare 4300 musikkfiler fordelt på 13,5 GB.

Mer skal det selvfølgelig bli.

Har 6600 sanger fordelt på 38 gb :hmm:

Lenke til kommentar

To (fyll in ordet her :tease: ) tenker likt :thumbup: Grunnen til at jeg har artist navn er ikke for at det skal bli lettere for meg, men at det skal bli letter for andre! Som oftest bruker de fleste DC++ (HYSJ), da er det lettere for dem å se hvilke sanger det er!

Jeg må si at jeg har ikke bruk for sjanger i filnavnet, ei heller på mappenavnene. Led Zeppelin (og mange andre artister) spiller på så mange sjangre i løpet av en plate, at det blir uorden å ordne det slik :hmm:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
jeg har et evig kaos , prøvde og sortere en gang , man ga opp , synes 3000+ sanger ble for mye og gidde og bruke tide på :p

så det er en mappe med komplette album , en mappe med delvis sortet musikk , en med usrtertmuskk :p

Vil ikke overfylle forumet med lovord, men skift til MediaMonkey. Det er ikke mye du trenger å gjøre for at det blir SVÆRT oversiktlig! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har det sortert etter artister, og sangene jeg har av de ligger inni mappen, ikke noe album-sortert eller noe her i gården.

Når jeg laster ned musikk legger jeg de i en mappe jeg kaller "nye" også sorterer jeg det en gang jeg ikke har nett av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...