eoj_ Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Noen som vet hvor mye det ca koster for å hoppe i fallskjerm første gang? Da mener jeg med kurs (kun de man må ha) + leie av fallskjerm og alt man egentlig trenger for å gjøre det. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 På Voss koster det 3200,- for èt hopp, og 3500,- med filming. Da får du rask gjennomgang og du hopper med en mann på ryggen. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 I bodø er det Pris Kursavgiften er kr. 3.000,- til og med det året du fyller 19 år. Er du eldre er kursavgiften kr. 4.500. Inkludert i kursavgiften er: · Linekurs - teoridel (Grunnkurs del I) · To fallskjermhopp · Lån av utstyr inkludert fallskjerm, hoppdress, høydemåler og hjelm på samtlige hopp frem til A-sertifikat · Instruktør som følger deg på bakken og i flyet på samtlige hopp · Loggbok hvor du fører dine fallskjermhopp · Frittfallkurs (Grunnkurs del II) · Opplæring i pakking av fallskjerm frem til godkjent pakkesertifikat. · Medlemskap i Norsk Aero Klubb og Bodø Fallskjermklubb · Ulykkesforsikring · Abonnement på bladet Fritt Fall Hadde lyst å melde meg på, men må i millitæret. Bodø Fallskjermklubb Lenke til kommentar
Togo Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ulykkesforsikring? Har du *noen* sjans for å overleve et fall i en fallskjerm om den ikke utløser seg? Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ulykkesforsikring? Har du *noen* sjans for å overleve et fall i en fallskjerm om den ikke utløser seg? men, du kan lande feil å brekke en fot osv. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hvor trist hadde ikke det vært? Du har nettopp overlevd et fall fra noen tusen meter så detter du og brekker foten når du lander. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hvor trist hadde ikke det vært? Du har nettopp overlevd et fall fra noen tusen meter så detter du og brekker foten når du lander. er vel heller snakk om at skjermen fungerer helt greit, men du tråkker over når du lander. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 statestikken sier at skjermen ikke folder seg ut riktig 1/500 ... Forresten, koster 3,750 her i Bergen, 1 tandem hopp med filming. fallskjermkurs for studenter og skoleelever kr. 4,500 (5,500 for alle andre) Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 statestikken sier at skjermen ikke folder seg ut riktig 1/500 ... Forresten, koster 3,750 her i Bergen, 1 tandem hopp med filming. fallskjermkurs for studenter og skoleelever kr. 4,500 (5,500 for alle andre) Men har vel 2 skjermer. Eller bare en? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Man har ofte en reserveskjerm ja. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hvorfor bruker man idet hele tatt hjelm når man hopper fallskjerm da? "Damn! Skjermen løser seg ikke ut! Jaja, bra jeg har hjelm da ihvertfall!" :!: Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Fordi landingen kan bli litt hard selv om du bruker fallskjerm Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 I Stavanger koster det 4800,- for et kurs. I tillegg kommer da prisen du betaler for hvert fallskjermhopp på 200,-. Totalt for fallskjermlappen betaler du rundt 11000kr. Man hopper alltid med reserveskjerm i tillegg til hovedskjermen. Det er ca en av 600 fallskjermer som ikke løser seg ut og da er det greit med en reserveskjerm. Jeg har nettopp gjennomført linekurs og har 5 godkjente hopp. Mangler bare ett godkjent hopp så skal jeg utløse fallskjermen selv så hvis det er noe du lurer på, send meg en pm. Mer info om kurs og tandemhopp i Stavanger finner du i linkene i signaturen min. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Man hopper alltid med reserveskjerm i tillegg til hovedskjermen. Det er ca en av 600 fallskjermer som ikke løser seg ut og da er det greit med en reserveskjerm. Er Bergensere dårligere til å pakke skjermen eller? ... her er det 1/500 (I følge BFSK) Endret 22. juli 2005 av Andreaz_ Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg lærte 1/600 på kurset mitt. Det er sikker 1/550 så har de på Sola rundet opp og de i Bergen rundet ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå