Buffaloboy Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg har akkurat installert Fedora og ble forelsket ved først blikk Men problemet er at jeg ikke kan finne drivere til det trådløse nettverkskortet mitt (har 4) Så jeg lurte på om noen der ute vet om noen bra steder, eller kan lete litt etter dette? Kortene heter: CNET 11Mbps WIRELESS-B USB Adapter, Atheros AR5003G og Belkin F5D6001. Jeg trenger drivere til Atheros nettverkskortet og et av de andre. Har også et Airplus G+ kort et sted, men husker ikke typen. Håper på at noen der ute vet om dette finnes! På forhånd TAKK Buffalo boy Lenke til kommentar
Ümlaüt Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg tror det antagelig finnes drivere til Atheros-kortet (madwifi-driverne) - i allefall så lenge det ikke er USB-basert. De to andre kortene finner jeg ikke så mye ut om (får ikke så mange treff på Google). Jeg tror det beste du kan gjøre, er å bruke "ndiswrapper". Den gjør at du kan bruke driverne fra Windows XP under Linux. Det er dessverre dårlig med ordentlig støtte for trådløse kort under Linux. Se http://ndiswrapper.sourceforge.net ... det kan også hende at det finnes en ferdig pakke for Fedora. Lenke til kommentar
Buffaloboy Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Så det du sier er at hvis jeg installerer dette programmet kan jeg bruke windows drivere? Buffaloboy Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Så det du sier er at hvis jeg installerer dette programmet kan jeg bruke windows drivere? Buffaloboy Jeg kan ikke så mye rundt akkurat det tekniske med ndiswrapper, men den utnytter .inf-filene hvor driverinformasjonen ligger. Så det du trenger, er .inf-filen med driverne til kortet. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Er no vel betre å gå for Atheros-kortet som har fri drivar? EDIT: Fann ikkje ut om kortet ditt er støtta av madwifi, såg at Atheros AR5002G var støtta. Sikker på at ditt heiter AR5003G? Endret 22. juli 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Buffaloboy Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Ja, jeg er 100% sikker at det heter det, men det rare var at da jeg var på atheros nettsider sto det ikke oppført, og jeg har ikke funnet det noe annet sted... Funker dette bare på trådløse nettverkskort eller på andre ting oxo? Driverne jeg trenger til cnet kortet er en .exe fil, men har klart å finne .sys filen... noen som vet noe om hvor .inf filen ligger i winxp sp2? Hørte også at man kan bruke wine i linux, avbryte installasjonen og sjekke i temp, men jeg er en totalt n00b i linux, så jeg vet ikke om dette kommer til å funke eller ikke. Takk for all hjelp Buffaloboy Lenke til kommentar
escariot Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Bare søk på filnavnet du har til .sys filen, men endre filending til .inf. Jeg mener å huske at disse skal ligge under samme katalog, sikkert System32. -Escariot Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Om du lastar ned drivaren frå produsenten si nettside, får du vel ei zip-fil eller ein sjølvutpakkande exe-fil, og når du har pakka ut den skal du finne .inf-fila. Er det PCI eller PCMCIA-kort? Endret 22. juli 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå