Gå til innhold

Hjelp til å finne drivere

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat installert Fedora og ble forelsket ved først blikk :love:

Men problemet er at jeg ikke kan finne drivere til det trådløse nettverkskortet mitt (har 4) Så jeg lurte på om noen der ute vet om noen bra steder, eller kan lete litt etter dette? Kortene heter: CNET 11Mbps WIRELESS-B USB Adapter, Atheros AR5003G og Belkin F5D6001. Jeg trenger drivere til Atheros nettverkskortet og et av de andre. Har også et Airplus G+ kort et sted, men husker ikke typen.

Håper på at noen der ute vet om dette finnes!

På forhånd TAKK

Buffalo boy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det antagelig finnes drivere til Atheros-kortet (madwifi-driverne) - i allefall så lenge det ikke er USB-basert.

De to andre kortene finner jeg ikke så mye ut om (får ikke så mange treff på Google).

Jeg tror det beste du kan gjøre, er å bruke "ndiswrapper". Den gjør at du kan bruke driverne fra Windows XP under Linux. Det er dessverre dårlig med ordentlig støtte for trådløse kort under Linux.

Se http://ndiswrapper.sourceforge.net ... det kan også hende at det finnes en ferdig pakke for Fedora.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at hvis jeg installerer dette programmet kan jeg bruke windows drivere?

Buffaloboy

Jeg kan ikke så mye rundt akkurat det tekniske med ndiswrapper, men den utnytter .inf-filene hvor driverinformasjonen ligger.

Så det du trenger, er .inf-filen med driverne til kortet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er 100% sikker at det heter det, men det rare var at da jeg var på atheros nettsider sto det ikke oppført, og jeg har ikke funnet det noe annet sted...

Funker dette bare på trådløse nettverkskort eller på andre ting oxo?

Driverne jeg trenger til cnet kortet er en .exe fil, men har klart å finne .sys filen... noen som vet noe om hvor .inf filen ligger i winxp sp2? Hørte også at man kan bruke wine i linux, avbryte installasjonen og sjekke i temp, men jeg er en totalt n00b i linux, så jeg vet ikke om dette kommer til å funke eller ikke.

Takk for all hjelp

Buffaloboy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...