Gå til innhold

Hvordan blir det med uxga på en 14,1 skjerm?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Dell 4150 med uxga-skjerm.

Hvordan blir det å spille og se på dvd-på denne skjermen? Vil få et 7500 32 MB Radeon skjermkort.

Man kan vel bare simulere andre oppløsinger på en lcd-skjerm? Hvordan blir dette i praksis?

Takker for svar:)

[ Denne Melding var redigert av: a_fly_guy på 2002-07-31 16:50 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1600x1400 blir vel litt lite på en 14.1". Det er riktig at man kan simulere andre oppløsninger, men tekst kan da bli vanskelig å lese. Eller til tider forsvinne helt. Men dette er noe man må leve med :sad:

Lerun

Lenke til kommentar

Blir ikke helt bra å kjøre oppløsninger som skjermen ikke viser som standard.

Min flatskjerm går ikke over 1024*768 uansett så må gå ned i oppløsning og det er ikke vits i.

Dette er på en vanlig lcd skjerm, men kanskje det samme på en bærbar?

En lcd skjerm fungerer best (best bilde) på fabrikkinnstillingen.

Som regel 1024*768 på en vanlig 15"lcd

1280*1024 på en vanlig 17"lcd

Lenke til kommentar

selv så kjører jeg 1600*1200 på en 15' og det synes jeg er glimrende...

...men det er en tilvendingssak, og det er kanskje litt verre på 14', og det er ikke sikkert at skjermkortet ditt klarer å kjøre den oppløsningen i så mange spill...

...og da blir du nødt til å simulere en mindre oppløsning, som igjen fører til at bildet blir litt mindre skarpt...men jeg har aldri opplevd at tekst blir uleselig, eller tekst forsvinner...

...forøvrig så har dell påstått at hvis man simulerer mindre oppløsninger så blir skjermen ødelagt, noe jeg finner lite sannsynlig...

mvh

krister

Lenke til kommentar

Skjermbildet kan bli "grumsete" hvis du setter ned oppløsningen, det er bedre å regulere font- og ikonstørrelsen i Windows, hvis du synes det blir for lite.

Når det gjelder skader på skjermen tror heller ikke jeg at de oppstår på grunn av at folk skifter oppløsning :smile:

Uansett: Mitt råd er at du kjører på max oppløsning, og regulerer ikon- og skriftstørrelse i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...