Gå til innhold

Spenne fast kjøler på AMD

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt inn en AMD 64 Boxed prosessor på HK. Brikka falt rett på plass og er låst med bøylen. Skal sette på kjøleren som fulgte med. Denne måtte jeg bruke litt krefter for å huke på bøylen, og nå synes jeg det skal mye kraft til å slå over den siste låsearmen.

Er dette normalt?

Endret av EchoSierra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare sjekk at kjøleribba presser kun mot prosessoren og ikke treffer noe annet, da skal det gå bra. Har hatt mange kjølere på jobben hvor bøylen var så stram at jeg måtte bruke skrujern for å klare å feste dem eller løsne dem.

Lenke til kommentar

Da brikka var låst sjekket jeg at den var helt nede hele veien rundt, det så slik ut.

Allt virker OK så langt.

Kjøleren ble vendt riktig vei ifølge instruksjonen, og jeg sjekket at avstanden til ramma var lik hele veien rundt. Først festet jeg på den siden hendelen er, for så å holde med pekefingerne på festetappene på hver side av bøylen og presse med tomlene på festebøylen til den klikket på plass på andre siden.

Jeg syntes jeg måtte bruke uforholdsmessig mye kraft for å få bøylen til å smette på festetappen, da det skal strammes etter med hendelen til slutt.

Er det normalt at man må bruke mye kraft på dette stadiet?

Når jeg tilslutt skulle stramme til med hendelen, ble det så trangt at jeg var redd noe skulle ryke, så jeg stoppet der.

Jeg har bygd sammen et par AMD maskiner tidligere, det var sokkel A. Også den gangen syntes jeg det var for stramt, men det gikk jo bra.

Nå føler jeg at jeg strammet like mye til før hendelen skulle låses, kan dette være riktig?

Lenke til kommentar

For meg virker det som om hver nye generasjon med prosessorer har boxed kjølere med hardere og hardere festeklips, siden det også er mer varmeutvikling. Jeg synes også hovedkortene blir mer og mer solide. Så det er nok normalt at det er slik som du sier. Så lenge man kan feste greiene med håndkraft og ikke må legge vekta av overkroppen over går det nok bra.

På noen av de nye serverne på jobben er det enorme kjøleribber med heatpipes som skrues fast gjennom hovedkortet og i plata bak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...