Kubjelle Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg har nå gjenntatte ganger prøvd å få liv i maskinen min. Alt virker fint, jeg setter inn Windows XP HE og kommer fram til installasjonen. Jeg lager flere partisjoner, og trykker enter på partisjon C: for å installere systemet på den partisjonen. Jeg installerer alt som skal til, så kommer det at jeg må restarte maskinen, for at installasjonen skal fortsettes etter på. Men jeg kommer bare tilbake at jeg skal velge hvor jeg skal installere Windows, jeg trykker enter og velger partisjon C: igjen, den sier at det er allerede installert windows der jeg velger å overskrive det, så kommer det at jeg skal restarte igjen. Og jeg kommer tilbake hvor jeg skal velge windows skal bli installert på. Kanskje litt vanskelig å forstå? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg skjønte hva du mente. Hva om du prøver å ta ut cd'en der den skal til å restarte? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Kan ikke ta ut CD, den skal jo brukes videre i installasjonen. Men du må boote fra harddisk når du restarter. Windows CD er laget slik at det skal komme opp et spørsmål om du ønsker å boote fra CD, hvis du ikke svarer innen et par sekunder så vil HD boote i stedet. Sjekk bootrekkefølgen i BIOS, at HD står oppført der. Hvis det fremdeles ikke virker så kan du mekke det til ved å flytte om på bootrekkefølgen når du skal restarte. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Den booter automatisk fra CDn, så skal jeg gå inn på bios og sette harddisk som førsteprioritet? Lenke til kommentar
Authority Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 1. Sett i cd'en og installer. Sett opp partisjoner og velg hvor du vil installere. 2. Når maskinen starter på nytt, fjerner du cd'en fra cd-rom driven din 3. Når maskinen har begynt å starte opp windows, setter du inn cd'en igjen. 4. Hver gang maskinen starter på nytt er du snar å fjerner cd'en. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Nå nekter DVD-rommet å virke, det bare åpner seg med engang jeg starter maskinen, og trykker jeg det inn så åpner det seg igjen. Er det mulig at det er feil på DVD-leseren? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Du kan vel regne det for ganske sikkert, hvis den oppfører seg slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå