allyse Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Jeg har en maskin på jobben som står på bredbånd. Bare jeg bruker den, og det er alltid mye ledig båndbredde. Finnes det noe program som kan gjøre dette: Pc'en på jobben står på 24/7, den har et program aktivert. Når jeg ringer et nummer. IP adresse eller liknende. og legger på min maskin hjemme (med ISDN) ringer PC'en på jobben tilbake til min maskin og gir meg full kontroll til maskinen, internettet mv. (det finnes vel et program på nettet som kan ringe over internettet)? Er dette på NOEN mulighet mulig? Lenke til kommentar
HagEnuK Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Hvis du har WinXP kan du bruke Remote desktop connection. har ikke testet den så jeg vet ikke hvordan den funker. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Hjemmemaskinen har WinXP pro. Jobbmaskinen har Win2K (adv. server (tror jeg) (husker ikke)) Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Visst den maskinen din på jobben er koblet direkte mot internett (altså ikke noe internt nettverk eller firewall i mellom) så kan du bruke NetOP Remote Control eller PC Anywhere til å styre maskinen hjemmefra. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Maskinen er koblet til Oslo via et nettverk. Derifra til en eller annen server. Jeg HAR et script som det står diverse IP'er, og en "send-to" IP. Uansett hvordan får jeg PcAnywhere eller det andre til å ringe opp maskinen min automatisk? (uten et modem da) Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Begge maskinene må ha modem/isdn forbindelse for hvor ellers skal jobbnaskina di ringe fra? Det ligger tools i W2k til å sette opp tilbakringt, det gjore det allerede fra NT4 tiden. Opsjonenen finner du i profiler/egenskaper (NT4.0). Lykke til [ Denne Melding var redigert av: PIIIpower på 2001-11-26 20:00 ] Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Hvis det er en sånn CallBack funksjon som du leiter etter vet jeg at det finnes.. Jeg har sett det i drift et par ganger, men veit ikke hva slags program eller hvordan det brukes.. Poenget med det hele er at forbindelsen går på firmaets regning, i og med at det er de som ringer til deg.. Snakk med systemansvarlig på jobben din og hør om firmaet tilbyr en slik tjeneste.. En ting.. du vil aldri få bredbånd på denne måten, Hastigheten begrenses via modemet/isdn kortet du har hjemme. Det blir omtrent som om du kobler opp mot TelenorISDN, bare det ikke er du som betaler regninga. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Heisann! På skulen har vi eit system der ein kan setta callback på kvar enkelt brukar. For øyeblikket har berre sys.adm. tilgang til det, men du gjør det fra Active Directory Users and Computers. Velg brukar, og finn fram CallBack, det er ganske greit å finna ut kva du skal gjera der. Då har du tilgang til heile nettverket på skulen. Eit anna alternativ vil vera VPN (Virtual Private Networking), men dette er ein del meir avansert. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå