Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverksproblemer hos de andre i huset, ikke jeg?

Anbefalte innlegg

hei. inntil for 2-3 dager siden hadde jeg sykt ustabilt Trådløst nettverk. det handler da om en stasjonær pc. Min egen pc. så jeg prøvde alt mulig, bytte drivere, ta ut nettverkskortet å sette det i igjen, uten at det hjalp. Her om dagen, tenkte jeg. jaja får vel prøve å sette det noen PCI porter rengre nede på hovedkortet da for å se om det funker. slo på maskina, installerte Windows 2000 driveren og alt funka som det skulle. nå er det ikke ustabilt mer. eneste nå er at den svirrer noen ganger imellom 54 Mbps og 11 og 36 Mbps, men dette er ikke merkbart.

nå kommer problemet. ofte når jeg ser på pc`ene i huset så har de i løpet av natten blitt kobla av og på. det skjer også om dagen noen ganger. hos meg er nette dønn stabilt hele tiden og min PC står lengst unna routeren av alle. siden at jeg har min pc i kjelleren og routeren står oppe. 2 av pc`ene som står oppe, står nesten oppå routeren tilogmed (jaja ene står 1 meter unna og den andre står 3-5 meter unna) jeg synes det er merkelig at disse pc`ene skal ha mere ustabilt nett enn det jeg har når jeg sitter i kjelleren med min pc.

jeg merka det spesielt når jeg skulle prøve å fjernstyre pc`en min i går fra en annen laptop i huset. da hendte det at den ikke fikk kontakt, men det var ikke pc`en min sin skyld.

noen som vet hva feilen kan være med de andre pc`ene?

her er hvilket OS pc`ene kjører:

PC 1: Windows 2000 Pro+Sp4 ENG

PC 2: Windows Home+Sp2 Nor

PC 3: Windows XP Pro+Sp2 Nor

PC 4: Windows XP Pro+Sp2 Nor

med andre ord alle maskinene er XP maskiner bortsett fra min som er Windows 2000 maskin. etter at jeg bytta PCI port til det trådløse nettverkskortet har alt funka fint. så jeg skjønner ikke helt hva feilen kan være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...