Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en funker ikke. og jeg vet ikke feilen

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg ny pc for mindre enn en måned siden. Jeg satt den sammen samme dag som jeg fikk delene.

Hardware

Intel P4 630 3.0Ghz (Klokket til 3.60ghz)

Asus P5ND2-SLI Deluxe

Gainward GeForce 6800GT (ikke klokket)

Western Digital Raptor 74GB

Crucial DDR2 BallistiX PC5300 1024MB (ikke klokket)

Hiper 480Watt PSU

Funket med første trykk på av og på bryteren:thumbup:

Mens i dag satt jeg på pc'en etter en stund mens jeg statt å sørfet ville søsken barnet mitt prate med meg på Skype. Instalerte dette også skulle jeg til å sette inn mic'en, så pluttselig slår pc'en seg av mens jeg setter inn mic'en. Det første jeg tenkte var "hmm rart" jeg får se om den lar seg slå seg på og det gjorde den. Ingen ting virket rart enda, så stakk jeg ut etter å ha brukt PC'en i noen timer, slo pc'en av og når jeg kom hjem slo jeg på PC'en, skrev passordet også kom jeg meg inn på skrive bordet så slo den seg av, bare sånn helt plutselig :hmm: Så skal jeg til å slå den på.. Ingen ting skjer. Tar ut strømmen av PSU og venter i 10min, putter inn strømmen på nytt og prøver å slå den på ingen ting skjer :hmm: Så åpner jeg side døren og den grønne LED'en på hovedkortet lyser, mens den røde lyser ikke. Prøver så på nytt å slå den på men ingen ting skjer :no: Viftene starter ikke en gang :hmm:

Kan noen hjelpe meg?

Takk for alle svar :thumbup:

Endret av modzona123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelpte til ei med dataen for en stund siden og jeg fant ut at det var skjermkortet som var feil på.

Maskinen startet ikke og ingen vifter startet.Tok Skjermkortet

ut og vifter startet men siden du har gjort det så kan man utelukke det.Du har ikke en annen PSU du kunne prøvd med ?

Har du clear Cmos ?

Hvor finner jeg tråden i itavisen da ?

Endret av Gforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...