miggsni Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Vet inderlig godt at dette sikkert er tatt opp en million ganger før, men dette fortsetter å forvirre meg..Har tenkt å kjøpe en ny pc ganske snart, men sliter hardt med å finne ut hva jeg skal satse på..Bør jeg velge en intel dualcore pc 830 feks. eller gå for "gamle" modeller som p4 ht? Sjeldent jeg bruker pcn til spill, men kjekt å ha muligheten..Planer om å beholde den samme pcn en god stund, ekke rikest lissom Men vil jo helst investere i noe som kan holde lenge..Er det noen der ute som kunne gitt meg noen tips så har det vært superdupert! På forhånd takk folkens Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 dualcore er mest framsiktig, men du må får ikke utnytta begge kjernene så veldig godt i dagens programmer til vanlige brukere. Når dualcore blir mer normalt blant oss vanlige dødelige, så vil nok også spill og programmer som kan utnytte dualcore bli mer utbredt. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 hvis du bruker udødelige program så blir det stor forskjell, min stakkars 2500+ fikk 212 poeng i Cinebench, en Dualcore fikk 750, de overklokka den å fikk 901. Å her sitter jeg å venter på min 4400+! Lenke til kommentar
miggsni Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Problemet er jo at utviklinga går så sykt fort..og så er det den evige issuen med amd vs intel..bør jeg satse på intel siden de er litt billigere har jeg hørt..?vil helst ha en pc jeg vet kommer til å kunne være konkurransedyktig i lang tid frem uten at det går så altfor mye på bekostning av min student lommebok I tilfelle intel foressten, er det no vits å punge ut over dobbelt så mye for den øverste modellen d840? Jeg er så forvirra at jeg ikke vet hva jeg skal spørre om en gang.. Setter pris på all hjelp jeg kan få her ass.. Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Et tips, aldri kjøp det nyeste og beste av pc-komponenter. velg heller det som gir 3/4 ytelse til 1/2 pris. Hvis jeg ikke husker feil, så er Intels dobbelkjerne billigere enn AMDs dobbelkjerne. Med kun en kjerne så er det omvendt, hvis jeg ikke husker feil. Men forskjellene på cpu er veldig marginale egentlig. Og ikke pung ut for den beste. Kjøper du en hvilken som helst dobbelkjerneprossessor nå, så vil den være levedyktig i trolig 3-4år. Det er skjermkortet som vil være utdatert om 1-2år. Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 selv hadde jeg gått for P-D 8 serien. meget bra desktop ytelse men mindre bra spillytelse. vet ikke mye om overklokking av denne prosessoren.. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 selv hadde jeg gått for P-D 8 serien.meget bra desktop ytelse men mindre bra spillytelse. vet ikke mye om overklokking av denne prosessoren.. Har en 830 så egentlig burde jeg vite litt om overklokking av denne allerede, men hovedkortet mitt oppfører seg ikke helt bra, får motstridende meldinger om hastighet og vet ikke hva jeg skal tro på. Iallfall, 240MHz FSB så ut til å fungere tilfredsstillende, kjørte da 4 cpu-krevende oppgaver samtidig i vel 1 time, og den la seg da på 60 grader med boxed-vifta. Varmen er ikke nærtil så problematisk som mange fryktet, strømforbruket er også overkommelig, kjører helt fint på full load med 350W PSU, håper den fortsetter med det også når jeg får meg 6600GT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå