Frekkas Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Har et Panasonic DMC-Z-70 eller noe slikt. Har fått et merkelig problem i det siste, Kameraet overeksponerer bildene noe voldsomt, slik at bildene blir veldig lyse når jeg bruker blitz. Dette gjelder både når det er lyst eller mørkt i rommet eller ute. Er det noen innstillinger som jeg kan endre på, eller kan det være noe feil med kameraet? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Sjekket eksponeringskompensasjon? Kan også være at du har stilt blitsen for sterkt (enkelte kamera kan man styre dette på). Hvis det ikke hjelper, vil jeg anbefale å ta en tur til butikken for å spørre om noen innstillinger er feil eller om kameraet trenger en tur på service. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Sjekket eksponeringskompensasjon? Kan også være at du har stilt blitsen for sterkt (enkelte kamera kan man styre dette på). Hvis det ikke hjelper, vil jeg anbefale å ta en tur til butikken for å spørre om noen innstillinger er feil eller om kameraet trenger en tur på service. Hva er eksponeringskompensasjon? Mener jeg har forsøkt mange ulike blitzfunksjoner, men at det fortsatt blir svært lyst. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hva er eksponeringskompensasjon? Bruksanvisning er en fin ting Det står sikkert der om kameraet har denne muligheten. Eksponeringskompensasjon er en funksjon man kan bruke om man synes kameraet til stadighet eksponerer for lyst eller for mørkt. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Takk for svar. Skal forsøke å forske litt mer på kameraet for å de om det er mulig å endre innstillingene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå