Egilk Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Gikk med glede til anskaffelse av nytt Canon 350d den 8.6.05. Apparatet fungerte greit i 2 dager og 100 bilder, så kom meldingen "error CF". Det var umulig å ta ut bildene fra kortet. Kjøpte nytt minnekort og på an igjen med nytt mot. Etter ca 3 ukers aktiv bruk oppdager jeg at at fokusering/lysmåling ikke fungerer mer. Apparatet blir levert til den fotoforhandler jeg har kjøpt kameraet av, og vedkommende sender inn kamera for reperasjon. Får så tilbakmelding om at det sannsynligvis er fuktighet som er årsaken (noe irr) og at skaden ikke dekkes av garantien Jeg har ikke brukt det i regnvær men den dagen det regnet hadde jeg det i ryggsekken for ikke å la det få direkte kontakt med regnværet (oppdaget at apparatet ikke fungerte om kvelden) Bør jeg godta at dette ikke skal dekkes av garantien? Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Sikker på at kameraet var nytt når du kjøpte det? Kan jo ha være en "utlånt" utgave hvis du handlet hos en forhandler. At man skal få irr i ett kamera som normalt er godt skrudd sammen etter en måned virker lite sannsynlig, selv om du har hatt det i en ryggsekk når det regnet. Antar at kameraet er sendt Serviceproffen i Oslo, ring til de og spør om de kan lese av hvor mange eksponeringer som er tatt med kameraet. Dette er ikke det samme som telleren på minnekortet/bildene viser. Ville kanskje kontaktet ditt lokale forbrukerkontor for bistand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå