Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tok utav CPUen min i dag. Jeg kjøpte den brukt sammen med en pc, og jeg trodde det skulle være en AMD Athlon Barton XP 2500+. Men når jeg tok utav prosessoren og så på den, så var

AMD Athlon TM

axda2500dkv4d z378877l30136

iqyfa 0350rpmw (TM-symbol) (copyright-symbol) 1999 AMD

27493 Assembled in malaysia

alt jeg kunne få ut av den av info. Hvilken prosessor har jeg egentlig? Er det en Barton?

Også er det dette med at den plent nekter å klokkes. Når jeg fikk den så var den klokket til 2,0 GHz, men et eller annet skjedde (jeg vet ikke hva), og så gikk den ned til 1,1 GHz, og multiplieren er låst og jeg får ikke klokket den opp igjen. FSB-en er også slik at maks jeg kan skrive inn er 129. Den burde være høyere sa han jeg kjøpte pcen av, og jeg må jo si meg enig i det, at det burde den. Jeg har også forsøkt å klokke via Clockgen-programmet, men det stod bare at prosessoren min var "not supported".

Er det noen som kan hjelpe meg? Med det ene eller det andre? Takker ;)

Mvh Ørjan.

Endret av lunamaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm.. du vet ikke hva du har trykka på da? kan være du har sat på no sperre i bios kanskje? vet at noe server kort og noen kort fra ASUS har denne sperren i BIOS.. har ikke skjønt hva det er bra for og sette ned clocken, men men.. :p sjekk i bios etter sperra :):)

Lenke til kommentar

Konge! Det derre gjorde dagen min! Det funket også!!!!! Tuuuuusen tusen tusen tusen tusen TUSEN takk jarmo for hjelpen!!!!! Dette har jeg grublet på i flere mnd men har ikke tatt mot til meg og spurt på forumet ;) Men jeg tenkte da å sette fsb på 182, og multiplier på vanlige 11, slik at det ble akkurat 2 GHz. Er det noen som har en formening om hvilken voltstyrke jeg bør ha på cpuen med disse klokkeinnstillingene? Standard er 1,650 v.

Lenke til kommentar

Okei, det dukket opp noe mere (ikke like alvorlig, men dog ;) ): Når jeg satte jumperen på tredje trinn, som er standard, så er det maks 166 MHz. Og selv om jeg kan skrive inn mere enn 166 MHz så blir den bare tilbakestilt til 166. Men når jeg setter jumperen på fjerde trinn, altså maks 200 MHz, så vil ikke pcen gå på. Altså den hveser og viftene snurrer, men den starter liksom ikke opp, og skjermen er svart. Hva skyldes dette og hva kan jeg gjøre for å bedre det? Jeg har prøvd å øke spenningen til 1,725 v, uten at det hjalp, men kanskje det er noe annet som skal til. Hva mener dere?

Lenke til kommentar

HK har VIA KT 400 brikkesett som ikke har AGP/PCI lock og dermed vil disse

bussene bli overklokket for mye ved 200 MHz.

Du bør få tak i en ulåst Barton 2500 eller Mobile AMD CPU for MP-klokking.

Eller bytte HK....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...