play`ern Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Det er vell ikke sånn at hvis man fyllesykler, så mister man kortet på bil!?! Det höres jo helt idiotisk ut.... Lenke til kommentar
Samene Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Slik meg forstått: Man kan bli tatt for å kjøre motoriserte gjenstander i fylla. Gresssklippere, hårfønere, mopeder ol. Men sykkel tror jeg er mer basert på om publikum utsettes for en fare eller ei Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 En kompis av meg satt i en drosje på tur på byen. Når drosjen stoppet åpnet han døren og tømte ut den siste skvetten av øl han hadde igjen i flaska. Så var det en snut som så det og han fikk faktisk 3000 i bot for å alkohol på offentlig sted. Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 En kompis av meg satt i en drosje på tur på byen. Når drosjen stoppet åpnet han døren og tømte ut den siste skvetten av øl han hadde igjen i flaska. Så var det en snut som så det og han fikk faktisk 3000 i bot for å alkohol på offentlig sted. De er snodige Lenke til kommentar
Jahve Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det der må være det dummeste spørsmålet jeg har hørt :!: Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Gjelder ikke promilleloven kun kjøring av motorisert kjøretøy da. Sykling regnes vel kun som kjørende, og ikke som motorisert. § 22. Alkoholpåvirkning av motorvognfører. Ingen må føre eller forsøke å føre motorvogn når han er påvirket av alkohol (ikke edru) eller annet berusende eller bedøvende middel. Har han større alkoholkonsentrasjon i blodet enn 0,2 promille eller en alkoholmengde i kroppen som kan føre til så stor alkoholkonsentrasjon i blodet, eller større alkoholkonsentrasjon i utåndingsluften enn 0,1 milligram per liter luft, regnes han i alle tilfeller for påvirket av alkohol (ikke edru) i forhold til bestemmelsene i denne lov. Villfarelse med hensyn til alkoholkonsentrasjonens størrelse fritar ikke for straff. § 2. Definisjoner.... Med kjøretøy forstås innretning som er bestemt til å kjøre på bakken uten skinner. Med motorvogn forstås kjøretøy som blir drevet fram med motor. ... Men i tillegg kommer skjønnlover som dette: § 3. Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Endret 3. august 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå