Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrense hastighet på nettverksbro

Anbefalte innlegg

Heisann!

Saken er som følger: Deler linja mi med resten av kåken. (4stk leiligheter m min)

Oppsettet er i dag som følger: Modem ----> SNC router m/4 port switch ----> Gammal harv av en maskin med XP pro, og 2 stk nettverkskort ----> 8port 3com switch ----> de andre leilighetene.

Selv har jeg kobla min maskin, samt ip telefon rett i SNC routeren. De andre leilighetene er kobla inn på 8 port switchen som er bak xp maskina, der jeg har bro imellom 2 nettverkskort. Alt funker gull, og ikke noe problemer sånn sett.

Følgende spørsmål:

* Prøvde installere Netlimiter på xp maskina, for å begrense hastigheten som går ut til de andre leilighetene. Funka ikke:( alt installert, men virker ikke som netlimiter finner ut at det er en nettverksbro, og det er akkurat den jeg vil begrense/kontrollere. Skjønner?

Hva gjør jeg feil?

Finnes det noe anna program under Xp som kan begrense tilgangen? Har 4400/512 fra catch og hadde vært fint om de andre fikk ca en 1,5 - 2 Mbit og kose seg med. er dritlei at warezkongen i 3 etasje sluker linja mi.

Håper noen av dere smarte hoder der ute kan hjelpe meg, er litt for kokt i hodet her i varmen til å komme på noe smart selv.

Alt er forresten kabler.

Håper jeg forklarte meg godt nok:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...