Elwiz Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Heisann! Saken er som følger: Deler linja mi med resten av kåken. (4stk leiligheter m min) Oppsettet er i dag som følger: Modem ----> SNC router m/4 port switch ----> Gammal harv av en maskin med XP pro, og 2 stk nettverkskort ----> 8port 3com switch ----> de andre leilighetene. Selv har jeg kobla min maskin, samt ip telefon rett i SNC routeren. De andre leilighetene er kobla inn på 8 port switchen som er bak xp maskina, der jeg har bro imellom 2 nettverkskort. Alt funker gull, og ikke noe problemer sånn sett. Følgende spørsmål: * Prøvde installere Netlimiter på xp maskina, for å begrense hastigheten som går ut til de andre leilighetene. Funka ikke:( alt installert, men virker ikke som netlimiter finner ut at det er en nettverksbro, og det er akkurat den jeg vil begrense/kontrollere. Skjønner? Hva gjør jeg feil? Finnes det noe anna program under Xp som kan begrense tilgangen? Har 4400/512 fra catch og hadde vært fint om de andre fikk ca en 1,5 - 2 Mbit og kose seg med. er dritlei at warezkongen i 3 etasje sluker linja mi. Håper noen av dere smarte hoder der ute kan hjelpe meg, er litt for kokt i hodet her i varmen til å komme på noe smart selv. Alt er forresten kabler. Håper jeg forklarte meg godt nok:) Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 NetLimiter er beregnet til å installere på hver enkelt maskin, og kontrollere total båndbredde på den eller båndbredden på enkeltapplikasjoner. Ditt behov går mer i retningen av Bandwidth Controller, eller en Linux-router som f.eks. ClarkConnect. Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Ser ut som bandwidth controller gjorde jobben ja:D Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå