Chrisss Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Skal ha ny pc så luer jeg på hvem som yter best... skal cloke litt og sån.. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Skal ha ny pc så luer jeg på hvem som yter best... skal cloke litt og sån.. Begge er bra. Men tror nok at AMD 3200+ er hakket kjappere. Og at den kan klokkes en god del. Winchester og Venice klokker jo veldig bra. Går ut fra at det er sokkel 939 du sikter til. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 OcMax Skrevet 22/07/2005 : 04:36 QUOTE (Chrisss @ 21/07/2005 : 19:33) Skal ha ny pc så luer jeg på hvem som yter best... skal cloke litt og sån.. Begge er bra. Men tror nok at AMD 3200+ er hakket kjappere. Og at den kan klokkes en god del. Winchester og Venice klokker jo veldig bra. Ja, er vel sant nok det, men er det noe grunnlag for å si at Winchester/Venice faktisk er bedre klokkere enn P4 6xx serien da? Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Inteln kan nok klokkes høyere, men siden AMD yter bedre i utgangspunktet i såpass mange programmer og ikke minst i spill så blir muligens AMD'en best likevel. Med mindre ditt bruksområde er variert med multitasking så vil AMD gi mest for pengene vil jeg tro, den er jo også en del billigere. Inteln vil likevel føles raskere når den jobber hardt pga hyperthreadinga. Avsporing: PCP, 830'en er nedkommet, river godt men komplikasjoner med HK... Jeg lider! http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=446979 Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 er fan av intel men tenk litt på desktop/spill ytelse. amd er vel mer spilling mens intelen har bedre desktop ytelse samt spill ytelse. altså en litt mer allround cpu. klokking?? INTEL! Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ingen som sa noe her om at Intel ikke klokket bra. Det ble bare ikke nevnt. Jeg har ikke erfaring med Intel klokking derfor lot jeg være å kommentere det. Men har jo hørt noen historier ja. Den sterkeste siden til Intel, sammenlignet med AMD i min øyne, det er multitasking. Altså Single core AMD VS Single Core Intel. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 OcMax Skrevet 22/07/2005 : 18:44 Ingen som sa noe her om at Intel ikke klokket bra. Ok, syns det så litt slik ut på ditt første innlegg, så kanskje bare jeg som missoppfattet litt. Men da er vi nok enige. Det som vel er og si om Intel- klokking er at det krever litt mer av hk/psu. Trådstarter har jo enda ikke nevnt hva bruksområdet er, men det er vel som du nevner stort sett kun der multitasking er aktuelt at Intelen viser seg sterkest, i tillegg til enkelte redigeringsoppgaver. Men jeg lurer litt på om vi nå med dual sitt inntog også vil få se bedre utnyttelse av HT fremover, enn den noe begrensede nytten så langt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå