EnerGie Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Har nettopp fått meg dvd-brenner til pc'en, og er ganske grønn på dette området. Har et par spørsmål, kan man kopiere en dvd-film like enkelt som en musikk-cd? Evt med hvilket program? Vet jo at de fleste dvd-filmer har kopibeskyttelse, hvordan går det da? Mitt spørsmål er: Hvordan kan jeg få en fullverdig kopi av en DVD-film inkl. dens menyer og undertekster? Takk! Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 www.google.no DvdShrink eller DVD Decrypter. Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 OK, takk. Er det noen forskjell i kvalitet på disse? Lenke til kommentar
kzn Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 bruk f.eks CloneDVD for å kopiere, der kan du velge bort ekstramateriale og lydspor du ikke vil ha med Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) OK, takk. Er det noen forskjell i kvalitet på disse? Nei da..syns dvdshrink er den som passer meg best iallefall...lettforståelig å grei å jobbe med... du har selvsagt også valg ang komprimering, tekst valg og lydvalg i den ... Try it.. Endret 21. juli 2005 av BUGS_Y Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 et tips til dvd shrink hvis du vil ha best kval. på filmen og driter i ekstra materialet som jeg gjør, kjør dårligst mulig kvalitet på alt untatt filmen og lyden til filmen.. du kan velge å gjøre ekstra materialet om til stillbilder feks da får du mye mer plass til selve filmen.. Lenke til kommentar
Radeon9600XT Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 dvd shrink er det desidert beste programmet jeg noengang har brukt til å rippe dvder... du har mange innstillinger, og det er 100% idiotsikkert... funker også fint selv om dvd'en er ripet opp etc... Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Har prøvd DVDshrink nå, funket veldig greit! Synes kvaliteten ble strålende jeg. Men en ting til, hva skal jeg bruke av dvd-r og dvd+r? Hva er best? Har de noen fordeler/ulemper? Takk! Lenke til kommentar
Tronnis Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Bruker du DVDShrink kan det lønne seg å krysse av "Deep Analysis" og "High quality adaptive error compensation". Befinner seg under "Quality Settings" tab'en når du kjører Backup. Tar lenger tid, men gir bedre kvalitet. Største ulempen med DVDShrink er at du ikke kan fjerne titlesets (ekstramateriale osv) totalt. Edit: Glemte dvd-r versus +r... DVD+R er bla et litt mer robust format. Men funker ikke alltid på noen eldre dvd spillere. Blir mest en smakssak og hva som funker best på din brenner og avspiller. Endret 22. juli 2005 av Tronnis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå