iv3rs Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Kjære NoviKaNa: Det er faktisk MultiCom som har PRODUSERT de crappy maskinene ja! Tippper du antakelig jobber for multicom eller har fått penger for å si noe så idiotisk som du har skrevet. Skjerp deg! Bite i det sure eplet??? Jeg har faktisk betalt 14.000 for en maskin som er mer på service enn i bruk! 14.000 er faktisk jævlig mye for en bærbar og jeg skjønner ikke hvor du har fått at andre merker kosta 5-6000 mer??? Siden du mener at G556E maskinene er billige maskiner, så kan de bare sprekke opp, falle sammen, koke over og slå seg av når den føler for det? Hvis du ikke har skjønt det så er det noe som heter forbrukerkjøpsloven. Og der er det en lov som sier noe om at varen skal fungere til det formålet den er ment til. Noe MultiCom maskiner IKKE gjør. selv om de var så sinnsykt billige som du mener til 14.000 kroner. Er du morsom ? Multicom lager ikke en dritt av laptoper. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Multicom selger maskinene, så me burde egentlig ikke klage så jævligt om Multicom, men klagene om maskinene bør gå til Multicom, så kan de sendene den videre. Endret 28. august 2005 av askogli Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Multicom selger maskinene, så me burde egentlig ikke klage så jævligt om Multicom, men klagene om maskinene bør gå til Multicom, så kan de sendene den videre. Kjøper man en mobiltelefon fra NOKIA på Mobildata så klager man til, og ikke direkte til NOKIA. Dessverre har Multicom en rolle som del-produsent på maskinene, og det er betenktsomt at Multicom som selger feilinformerer om at en PC har fått fem i test, når testen ble utført på eldre spesifikasjoner. At Multicom påstår at ting er brukerfeil så må de få lov til det. Men bullshit er det. Samtlige ECS maskinerer merket med logoen "Designed for Microsoft © Windows XP" merke. Når man bruker Windows XP, bruker drivere som følger med og laster ned Windows oppdateringer. Da SKAL maskinen funke, men i slike situasjoner har Multicom påstått brukerfeil. Funker ikke systemet det er designet for, så er det ikke meningen å kjøre noe på maskinene. Dessverre. Det er en grunn til at mange har kastet seg inn med negative tilbakemeldinger, og det er at folk behandles som dritt hos supportavdelingen, og hos ledelsen i firmaet. Dessverre mener enkelte som har andre maskiner at litt feil er vanlig, MEN vi må huske at verken Komplett, MPX eller andre store firmaer har lignende tråder mot seg. De som ikke har noe konstruktivt å komme med i disse trådene annet enn å leke bedrevitere kan egentlig bare holde kjeft. De har svært lite her å gjøre. Lenke til kommentar
steinaro Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) NoviKaNa,28/08/2005 : 14:03]Gammel du eller? Tydeligvis ikke kommet helt dithen at du greie å lese det andre skriver FØR du gjør deg opp en mening. Jeg sa ikke at maskinen var dritbillig. Jeg kjøpte min for 15.000,-. Skulle jeg hatt en Acer med samme specs da (for 1 år siden), måtte jeg betalt hvertfall 20.000,-. End of story. Derfor bør også jeg takle at den støyer litt mer, tastaturet ikke er helt 100% slik jeg vil ha det og at den blir fort varm. Altfor mange av innleggene i tråden går ut på slike ting. Har ikke kritisert dem som klager på Multicom i det hele tatt, men man bør gå litt inn i seg selv og se om man er sur fordi pc'en ikke er superduperbestiheleverden, eller om det faktisk er noe feil med den. Og når det faktisk ER noe feil med den, trenger man ikke si at Multicom er en drittbedrift før man en gang har kontaktet dem. Og hvis de reparerer den uten å ta betalt for det, gjør de jo det de er pliktige til. De kan ikke ta alle pc'er i retur med en gang. Hvis de bytter hele maskinen uten at det er tilstrekelige mangler ved den, vil ikke Elitegroup refundere pengene for den. Og i så tilfelle har de gitt bort en maskin for egen regning. Og nei, Multicom har ikke produsert maskinen. De har satt inn ram, cpu og harddisk. Om jeg kjøper kabinett, hk, skjermkort, hd og cd-spiller og setter det sammen, kaller ikke jeg meg produsenten av pc'n... EDIT: Ja, selvfølgelig får jeg penger fra Multicom. De kontaktet meg, og spurte om jeg kunne legge inn et innlegg i dere favør, så skulle jeg få en pose Biler fra Ahlgrens. Nei, men jeg jobber faktisk en plass hvor jeg får en del reklamasjoner, og vet at den vanlige mannen i gata ikke har et helt realistisk syn på hvordan en varekjede går. Likesom mange i denne tråden. Om jeg er gammel eller ikke har vel faen ikke noe med dette og gjøre? Jeg er 27 år hvis du trenger å vite det. Og hvis du ikke skjønner at det er multicom som faktisk har P-R-O-D-U-S-E-R-T disse maskinene, så tipper jeg du ikke er gammel selv. Dessuten så greier jeg å lese det andre skriver før jeg gjør opp mening. Men det greier tydeligvis ikke du fordi dette emnet handler om feil med datamaskiner fra multicom og ikke om folk som mener man må tåle at maskinen er mer til service enn brukbar når man betaler 14.000 kroner. Hvis du kan lese... (regner med det) så kan du se på webshoppen til multicom og lese om G556E maskinen der. Hva leser du da? M-U-S-E-S-T-I-L-L-E. superytelse osv. 4 timer batteritid. Bare vas altsammen! Og når multicom nekter deg for angrerett + at de juger konstant og driter i oss forbrukere, så kaller jeg faktisk butikken for en drittbutikk. Ikke så vanskelig å skjønne at du enten jobber der eller har fått noen goder for å skrive inn postivt innlegg. Endret 28. august 2005 av steinaro Lenke til kommentar
steinaro Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) iv3rs Skrevet: 28/08/2005 : 15:19 Er du morsom ? Multicom lager ikke en dritt av laptoper. Hva lager de da??? Pc-ene bare setter seg sammen av seg selv? Og ja... jeg er kjempemorsom. Vil du høre en vits? så mail meg... Endret 28. august 2005 av steinaro Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Og hvis du ikke skjønner at det er multicom som faktisk har P-R-O-D-U-S-E-R-T disse maskinene, så tipper jeg du ikke er gammel selv. NNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!! Multicom får sine maskiner fra ECS!!!!!!!!!!!! Gå inn på multicom sin side og finn frem en hvilken som helst laptop fra Elitegroup. Så ser du på spesifikasjonene. Helt nede står det noe lignende: "Link til produsent" Altså: MULTICOM LAGER IKKE SINE MASKINER!!! IKKE ECS MASKINENE!!! Herregud.... Blir så sint på dere Endret 28. august 2005 av askogli Lenke til kommentar
steinaro Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Jo de lager (Produserer) faktisk maskinene ja. Jeg har selv jobbet for et data firma hvor vi har hentet deler fra forskjellige leverandører og solgt de som vårt firma's pc. Det kalte vi å PRODUSERE maskiner. MultiCom setter sammen deler fra forskjellige leverandører og får den drittplastikk coveret til pc-ene fra ECS. Så faktisk har de produsert pc-ene. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Så du mener at PRODUSENTEN ikke produserer laptopene...? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Om jeg er gammel eller ikke har vel faen ikke noe med dette og gjøre? Jeg er 27 år hvis du trenger å vite det. Og hvis du ikke skjønner at det er multicom som faktisk har P-R-O-D-U-S-E-R-T disse maskinene, så tipper jeg du ikke er gammel selv. Elitegroup. Disse har P-R-O-D-U-S-E-R-T maskinene. G556 laptop som det har vært mast mest om feil på. 27 år, og vet fortsatt ikke forskjell på produsent og forhandler? Kanskje du skulle gå litt mere stille i dørene når skal leke smart mot andre neste gang? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Produsenten av ECS maskinene <--- Produsent Multicom <--- Forhandler Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 det dere diskuterer nå er heller semantikk enn hvem som er smart eller ikke Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 det dere diskuterer nå er heller semantikk enn hvem som er smart eller ikke Forskjellen på produsent og forhandler er faktisk gedigen. Og en som hisser seg så brutalt opp når han helt tydelig tar feil må regne med at han blir rettet på. Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Hvem som produserer maskinene er avhengig av hvilket vinkling du velger. Er det å sette sammen en maskin det samme som å produsere den? I så fall er jeg pc produsent, sammen med et flere tusen her på forumet. Så jeg syns den vinklingen blir noe vidstrekkende. Elitegroup, slik jeg oppfatter det, er de som produserer maskinene. Forstått på den måte at de står for den fysiske samlingen av komponenter. De som samler komponenter blir vanligvis forstått som produsent. Det være seg Dell, IBM, osv. Da de egentlig bare kjøper komponenter og setter de sammen. Det samme gjelder innenfor bilbransjen, hvor både Audi, Volvo og Saab kjøper deler av hydro f.eks. For å dra en analogi med din vinkling kan du velge å si at Bertil O. Steen produserer biler fordi de selger med sommerdekk, radio osv. Men jeg oppfatter de som selger, ikke produsent. Endret 28. august 2005 av Doleo Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Jo de lager (Produserer) faktisk maskinene ja. Jeg har selv jobbet for et data firma hvor vi har hentet deler fra forskjellige leverandører og solgt de som vårt firma's pc. Det kalte vi å PRODUSERE maskiner. MultiCom setter sammen deler fra forskjellige leverandører og får den drittplastikk coveret til pc-ene fra ECS. Så faktisk har de produsert pc-ene. ^^ han sier jo selv hva han mener med "produsere" (hva er vitsen med å henge seg opp i ord fremfor mening). hva faen er det dere krangler om egentlig? Endret 28. august 2005 av charlie di meola Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Vi krangler ikke om noe, men for at det i hele tatt skal være noe vits i å bruke forum og andre skriftelige medier er det en fordel at alle oppfatter den semantiske betydningen av et ord likt. Det er hensiktsmessig om alle kaller en spade for en spade. At noen velger å begynne å si at en spade er en hakke blir for dumt, da får du heller finne deg en ordbok. Endret 28. august 2005 av Doleo Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) synes uansett X sider med "JO DE PRODUSERER" "NEI DE GJØR IKKE" er X for mange. enig i at det er en fordel å bruke ordene riktig, men idet han sa hva han mente så er det greit nok for min del liksom, blir bare veldig off-tåpikk å prøve å "konvertere" han eller å si han er dum/whatever. edit: merker selv at jeg er veldig OT så nå holder jeg kjeft Endret 28. august 2005 av charlie di meola Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Ikke mer off-topic nå. Dere kan gå tilbake til å disse Multicoms bærbare maskiner, men ikke krangle dere imellom hvem som er produsent og hvem som er forhandler. Det har dere avklart for lenge siden Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Okei Runar. Ikke mer Off Topic nå. Fra nå av kommer klager og ros om ECS sine maskiner og Multicoms behandling av kunder nå Her kommer en liten oppdatering om 600L: Plutselig slo det trådløse nettverket seg av... Mer kommer jeg ikke på. Satt forresten i overføring av en fil på over 1GB da nettverket slo seg av *Ønsker at jeg var moderator * Bra jobbet Runar, stopp kranglinen. Unnskylder hvis jeg har vore frekk. ble litt hissig, lite søvn Endret 28. august 2005 av askogli Lenke til kommentar
steinaro Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Det trådløse nettverket mitt har slått seg av med jevne mellomrom på min G556E også. Dessuten klarer den ikke å holde på en 54Mbit connection, så jeg måtte låse den til 11mbit for å i det hele tatt få kontakt med nettet mer enn 5 minutter av gangen. Broren min sin pc er helt lik. Vi har tilogmed sjekka på en eldgammel HP bærbar pc med et superbillig PCMCIA kort (54mbit) og den klarer og holde 54 mbit konstant. Sprøtt Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Noen ganger så kan det hjelpe å oppdatere firmware på routeren, eller drivere til trådløse kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg