AKIRAx77 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Tror denne posten hører til her siden det handler om to idee enheter...DVD og CD-Brenner. Hva som skjer: Jeg dro på sommerferie og dro ut ledning på PC. Så den stod i litt over en uke uten strøm. Kommer hjem, plugger i strømmen og starter PCen. Skjermen sier den får signal, men ikke noe å vise, mao..kabelen står skikkelig i. Jeg legger merke til at både DVDen og CD-brenneren står å lyser konstant..og jeg hører maskinene boote..delvis..er ikke sikker på om den går hele veien. Det er umulig å skru av PCen med powerknappen...så jeg må gå bak og kutte strømmen....jeg drar ut ide kablene på både DVD og CDbrenner...PCen booter perfekt og jeg er i XP. Jeg skrur PCen av...kobler til DVD og CDbrenner..og PCen booter perfekt igjen.....ingen problemer. Dette skjer BARE når PCen har stått uburkt i noen dager..det har skjedd et par ganger nå...er det noen som har vært borti noe lignende. Se signatur for detaljer om PCen....spør om dere trenger mer info. AKIRA Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Har kanskje ikke svart på det du lurte på Mulig jeg er litt på bærtur, men har du sjekket CMOS-batteriet ditt? Hvis det er flatt vil instillingene dine i BIOS forsvinne. Vanligvis er det også en kondensator der for å holde minnet hvis batteriet er dødt, men en kondensator lader seg ut i løpet av kort tid (noen timer i dette tilfellet tenker jeg). Har du riktig type CMOS-batteri kan du stikke ned på elsjappa eller til en urmaker for å få nytt. [Edit: Hadde ikke lest posten jeg svarte på skikkelig] [ Denne Melding var redigert av: Freeload på 2002-08-01 12:21 ] Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 12:18, Freeload skrev:Har kanskje ikke svart på det du lurte påMulig jeg er litt på bærtur, men har du sjekket CMOS-batteriet ditt? Hvis det er flatt vil instillingene dine i BIOS forsvinne. Vanligvis er det også en kondensator der for å holde minnet hvis batteriet er dødt, men en kondensator lader seg ut i løpet av kort tid (noen timer i dette tilfellet tenker jeg).Har du riktig type CMOS-batteri kan du stikke ned på elsjappa eller til en urmaker for å få nytt.[Edit: Hadde ikke lest posten jeg svarte på skikkelig]<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Freeload på 2002-08-01 12:21 ]</font> jeg har tenkt tanken..og skal vel sjekke det...men det er bare merkelig at den booter normal med engang jeg plugger ut to ide enheter...dosent makes sense...men skal sjekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå