Gå til innhold

nytt gf 4 kort!


sticky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk hva anandtech.com sier om saken.

På Anand's test får du også et innblikk i overklokkingsmulighetene til de ulike kortene.

Du får også veiledning om hva som lønner seg mhp mengde RAM.

 

Personlig er jeg meget fornøyd med mitt gainward GF4 4200 128MB.

 

GF4 4200 gir iallefall best pris/ytelsesforhold, men hvis du er stinn av penger ville jeg heller gått for GF4 4600 eller ATI's kommende flaggskip.

Lenke til kommentar

"Kjører Alle spill i 2048x1536 oppløsning uten at det hakker"

 

For det første er det få 21" skjermer som støtter denne oppløsningen. Min Sony F500R takler oppløsningen i 60 Hz. Jeg testet Return To Castle Wolfenstein i 2048x1536 oppløsning og 32bit farge. Det hakket som bare f...! Hadde kanskje 20-24 fps virka det ut som.

 

Uten at det hakker du liksom :smile:

Lenke til kommentar

min 19" Samsung Samatron 96P støtter 2048x1536 i 60hz.

 

har selv prøvt og kjøre Q3 i den oppløsningen i 32bit, funka 'nesten' fint på mitt gf2 gts. kun når jeg bruker rocketlauncher i nærkamp og får en masse blod over skjemen slakker spillet ned så jeg legger merke til det. 1600x1200 funker særldeles fint, ikke noe tendens til hakking i det hele tatt. var på et lan for en stund siden der en kar var innom maskinen mins jeg var en tur ute og røykte. han justerte opp oppløsningen fra 1024x768 som jeg vanlig vis bruker opp til 1600x1200 mens jeg var ute. kom inn igjen og og spillte en 1on1 match uten å legge merke til noe uvanlig (vant forresten med 3 frag ledelse). når matchen var ferdig så kom han og fortalte sin 'synd' og lurte på om jeg hadde merket noe.. må ærlig si at det gjorde jeg ikke, men jeg sjekket grafikk instillingene til q3 og fikk nesten sjokk, 1600x1200x32 alt maks, og spillet gikk flytende.

 

så jeg kan tenke meg at en meg et GF4 kort, gjerne klokket i kombinasjon av en meget rask cpu kan greie og kjøre 2048x1536 uten noe særlig problem.

Lenke til kommentar

Hei

 

Er ikke Asus kortet som er på tilbud på Komplett.no bra?.... I motsetning til Gainward, så kjører minnet på 500(og ikke 444)Mhz.

 

Leste en test på DeLux utgaven at Asuskortet, men det koster den det mere og har tv-inn + ma$$e annet! og DelUx'n kjørte på 550Mhz orginalt.. :grin:

 

Vurderer selv tilbudet på komplett... evt "oppgradere" med Tt GF4 kjøler settet for GPU og ram... Fornuftig??

 

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 15:48, Betroz skrev:

"Kjører Alle spill i 2048x1536 oppløsning uten at det hakker"


For det første er det få 21" skjermer som støtter denne oppløsningen. Min Sony F500R takler oppløsningen i 60 Hz. Jeg testet Return To Castle Wolfenstein i 2048x1536 oppløsning og 32bit farge. Det hakket som bare f...! Hadde kanskje 20-24 fps virka det ut som.


Uten at det hakker du liksom :smile:



 

Jeg har ca. 70 fps i RtCW i 2048x1536. Kortet mitt er jo litt klokka da... Og forresten så spiller jeg uten FSAA. Max payne går også bra uten hakking.

 

Skjermen min klarer oppløsningen i 75 Hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...