olavsen Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg holder på å redigere en film med pinnacle studio 9. Men til min store skuffelse blir lyden borte når jeg legger til sakte eller rask film på ett klipp. Går det ann å gjøre en eller ann en innstilling slik at en beholder lyden i sakte og rask film? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Du kan forsøke å skrivebeskytte lydsporet før du gjør hastighetsendringen. På den måten blir lyden beholdt. /Øystein Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Men du får vel aldri til lyden helt i Pinnacle 9 Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Men du får vel aldri til lyden helt i Pinnacle 9 Og det du mener er? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Det jeg mener er at man får aldri lyd ved sakte/fort film i Studio (jeg har iværtfall aldri fått det) og lydsporene har en tendens til å skifte sanger automatisk. Med andre ord: Studio er ikke spessielt flink med lyd! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Du kan forsøke å skrivebeskytte lydsporet før du gjør hastighetsendringen. På den måten blir lyden beholdt. /Øystein Men lyden forandrer vel ikke hastighet samtidig? I verste fall, hvis man øker til 2x film, kan man eksportere lydfilen fra klippet og forandre hastigheten i et lydprogram til 2x, og deretter importere inn i Pinnacle prosjektet igjen. Jeg gjorde noe lignende en gang jeg skulle fjerne noe lydsus fra et opptak, men brukte Adobe Premier 6.0. Mulig dette er flinkere til å eksportere og importere lyd. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Afseth, du har helt rett; lyden endrer da ikke hastighet. Men ofte kan det være bedre enn at det blir helt stille. Alternativet er, som nevnes, å ta inn lyden i et eget program og gjøre endringene separat. Selv bruker jeg Liquid Edition som hovedprogram, og denne klarer å justere både lyd og bilde samtidig. Vet også at Premiere gjør dette. /Øystein Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Pinnacle progammet er sånn. Klipp og lim inn lyd fra en annen plass eller legg på musikk. Litt masse arbeid å eksportere lyden til et annet program for å fikse lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå