Gå til innhold

bærbar til student(jente), max 9000

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har brukt noen timer til å sett litt på nettet etter bærbar pc'e til kjæresten min. Hun skal begynne å studere til høsten og er på utkikk etter bærbar pc.

Hun skal ikke bruke pc'en til verken spill eller film, så skjermkort er bortimot uvesentlig.

Men bilder, musikk, dokumenter, mail, surfing alt annet ei jente finner på.. Eneste hun har sagt er at hun IKKE skal ha en treg pc:P

Men det er noen minimumskrav jeg har satt for pc'en hennes, de er:

Skal være Intel mobile cpu (ikke celeron!)

Minne skal være 512 minst,

minimum 60 gb harddisk

Dvd-brenner

og integrert trådløs nettverkskort.

Har sett litt på Dell 6000 og 9300, men tror 9300 blir litt stor og dyr.

Har også sett litt på Acer Travelmate 4151LMi/PM 725A, den er jo helt ideel egentlig, med disse specs: Intel® Pentium® Mobile 725 2 MB 2nd Level Cache, 512MB/60GB/DVD-Dual(DL)/WLAN/XP Home. Pluss at den bare veier ca 2.83 kg.

til under 9k. Men problemet er at jeg har ingen erfaringer med acer, så da lurer jeg på om den støyer for mye, vifter og taster. Er skjermen god nok? er oppløsningen godnok? 15" TFT Display, PCIe Grafikk - Shared memory.

Noen som har noen erfaringer med denne pc'en?

Batterilevetid??

Ønsker alle slags innspill:)

Endret av Nikern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samboeren min har en Acer, ca 1,5 år gammel, tror den heter 291 eller noe sånn. Kjempemaskin. Blir ikke spesielt varm, og er bortimot helt stille. Er litt usikker på skjermstørrelsen på den, men det er en meget god skjerm.

Jeg har brukt den litt sporadisk, og synes den er behagelig å bruke, med et godt tastatur og mousepad.

Min samboer bruker vel maskinen sin omtrent som kjæresten din, tenker jeg, og hun er meget godt fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...