Gå til innhold

X2 4400+ på lager hos Komplett!

Betroz

Anbefalte innlegg

Håper min 4400+ kommer på Lørdag. Blir stor fornøyd med 2.6 Ghz stabilt jeg :)

I FarCry eller Half Life 2 så tror jeg faktisk en X2 4800+ er raskere enn en 200 Mhz høyere FX-55. Hvorfor? 2MB L2 cache :cool:

2MB L2 Cache? Men er det ikke slik at i dagens spill blir bare den ene kjerna brukt? Og det er 1MB cache på hver kjerne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper min 4400+ kommer på Lørdag. Blir stor fornøyd med 2.6 Ghz stabilt jeg  :)

I FarCry eller Half Life 2 så tror jeg faktisk en X2 4800+ er raskere enn en 200 Mhz høyere FX-55. Hvorfor? 2MB L2 cache  :cool:

2MB L2 Cache? Men er det ikke slik at i dagens spill blir bare den ene kjerna brukt? Og det er 1MB cache på hver kjerne?

Ja, men en oppdatering i HL2 skal vist gjørea at dobbelkjerne prossesorer får støtte for begge prossesorene.

Lenke til kommentar
Håper min 4400+ kommer på Lørdag. Blir stor fornøyd med 2.6 Ghz stabilt jeg  :)

I FarCry eller Half Life 2 så tror jeg faktisk en X2 4800+ er raskere enn en 200 Mhz høyere FX-55. Hvorfor? 2MB L2 cache  :cool:

Ja, men en oppdatering i HL2 skal vist gjørea at dobbelkjerne prossesorer får støtte for begge prossesorene.

Okå, da så.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er ikke dette en delt L2 cache (1 MB isolert for hver kjerne). Men X2 gjør det relativt bra i spill som Far Cry, ja. Ifølge Tech Report var en X2 4800+ litt raskere enn en FX55 i dette spillet. 4200+ var marginalt raskere enn en 4000+. Det er klart at disse forskjellene ikke er absolutte, og de vil variere litt avhengig av hvilke spill det dreier seg om.

SimHQ kjørte 4800+ opp mot FX55, og de konkluderte med følgende:

The dual-core processor lagged behind the FX-55 by only a slight percentage in game after game, though with the small clock rate difference this comes as little surprise. Falcon 4, however, allowed the 4800+ to truly shine and is perhaps the wild card for displaying the potential of future performance gains from titles specifically coded for multiprocessing.

[Edit: Bare for å unngå misforståelser: Når jeg skriver 'delt L2' cache, mener jeg altså i betydningen 'shared', ikke splittet :) (kjernene deler altså ikke cache-minne: Selv om bare en kjerne er i bruk, vil ikke den kunne dra nytte av mer enn 1 MB cache, utifra det jeg vet). Dette går kanskje frem av sammenhengen, men jeg vil bare påpeke det for sikkerhets skyld.]

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

OcMax har du sluttet å være entusiast om datautstyr eller bare tenker du mer økonomisk nå som du drar på åra :p

Jeg trenger ikke en X2 4400+, men jeg synes det er gøy å prøve noe nytt. Jeg har aldri brukt ett 2 prosessor system før, så skal bli artig å se hvor mye mer responsivt Windows blir. Spennende å se hvor langt jeg klarer å klokke den også.

Lenke til kommentar
OcMax har du sluttet å være entusiast om datautstyr eller bare tenker du mer økonomisk nå som du drar på åra  :p

Jeg trenger ikke en X2 4400+, men jeg synes det er gøy å prøve noe nytt. Jeg har aldri brukt ett 2 prosessor system før, så skal bli artig å se hvor mye mer responsivt Windows blir. Spennende å se hvor langt jeg klarer å klokke den også.

Hei. He, he. Ja, jeg har nok blitt litt mer moderat med årene. For endel år tilbake så kjøpte jeg Pentium3 600 (katmai) når den kom ut (Måtte være i 99 eller noe). Og den kostet meg over 7000,- med frakt. Kunne finne på å handle 5 stk. Celeron 300A for å se hvem av dem som overklokket høyest (Synd at alle var fra samme uke og var samme stepping) :p I det hele tatt så har jeg kastet bort så mye penger at jeg ikke orker prate om det engang :p

Dessuten når man har eget hus så må man tenke litt økonomi. Var ikke farlig den tiden jeg bodde hjemme hos pappa og jobbet. He, he.

Edit: Sist gang jeg hadde et dual prosessor system var i 1998 eller var det i 99. Da med et Shuttle i440BX dual slot 1 kort. Hadde 2 stk P3 450 Katmai som begge var klokket til 504MHz. 558 var vel ikke stabilt så vidt jeg husker. Dessverre støttet ikke dette hovedkortet Coppermine som var den nye P3. Hovedkortet må ha kostet nesten 4000,- kroner. Og hadde integrert SCSI.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

5000 Tusen spenn for denne er jo i drøyeste laget da! Men helt enig, skulle man først kjøpe så kjøper man 4400+ istedet for 4200+. Liten forskjell i pris! Og man måtte jo være ganske dum for å kjøpe en 4600+ som bare har 1MB cache. Og til den prisen! Nei, helt klart, skulle man først punge ut for en av disse så er det ingen tvil, 4400+ med 2MB Cache er tingen.

Lenke til kommentar

Joda 5000,- for denne X2 4400+ er mye penger, men så har jeg tenkt å beholde den til AMD sin socket M2 med DDR2 kommer neste år. Intel har spennende ting på gang også.

Men det er jo det faktum at spill krever mer og mer av maskinvaren, så hadde det ikke vært for spill og det å ha det nyeste, så hadde jeg sikkert sittet med min Athlon T-Bird 1000 Mhz enda :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...