Mattlakk Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Får denne feilmeldingen når jeg åpner cmd.exe + forskjellige program jeg skal åpne.. hvorfor? og hva må jeg gjøre for å fikse dette?: Bildet er her Edit: SkriveTerje Endret 21. juli 2005 av crawford Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Veit dere ikke det? er sikkert en enkel sak for dere hw'ere ! Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Er autoexec fila di som er blitt korrupt eller fjernet av virus eller spyware.. Få noen til å sende deg en fra deres egen maskin siden den bare inneholder tekst om lydkort osv.. etter det jeg husker.. Skjedde med meg for en stund siden, fiksa det med å få en kompis til å sende meg en kopi av hans fil.. Prøv det Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Fikk en fyr til å sende meg fila! Nå åpnes cmd, også går det 10 sekunder utenatt det går ann og trykke på no, også lukker det seg : ( Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hvis du ser står det cmd.com; du har fått et virus jeg hadde, alle system programmer, som du ville brukt for å endre dette er det laget en tom .com fil ved siden av, slik at du ikke skal få enkelt tilgang til regedit, command prompt, net, etc. Dette viruset har du fått fra mIRC (sannsynligvis, det er måten det sprer seg på) Slett disse, avslutt alle suspekte programmer, start regedit, gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Run\ slette suspekte programmer (husker ike hva det het, så du får finne det ut) Egentlig trenger det ikke stå noenting her, for dette er programmer som startes når datamaskinen starter. Sjekk også samme plass i HKEY_CURRENT_USER og HKEY_USERS\Default Du kan også bruke Autoruns fra SysInternals Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Er ikke så flink med sånt, kommer ikke inn på HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Run\ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 regedit.exe så finner du nok ut resten selv. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Flyttes fra programmering i Windows til programvare Windows, sidan eg trur den passer bedre i sistnevnte kategori. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Problemet er at det ikke er noe som heter Current Version Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) jo, fant det nå! Hvilke av disse skal jeg slette ? Endret 15. august 2005 av crawford Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Current Version/Run De der er bare variabler for windows. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 *noob* Hvilke av disse skal slettes ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 !!!!!!!!!!!!! dxvid DYsaaeHKe g8ca1rq4 Kmqfqkci Media Gateway NTUserDispatcher P2P Networking pcr QuickTime Task salm Smapp SunJavaUpdateService (trenger du ikke) TkBellExe Winupdates Internet Optimizer og alle de med rare navn Jeg vet ikke hva alle disse er, så derfor anbefaler jeg å slette dem, men hvis du vet hva de er, kan du gjerne beholde dem. Egentlig trenger det ikke stå noenting her, og windows ville fungert like bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå