HayaoM Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Det har seg slik at mine foreldre er i på ferie i Danmark, og de har nå kjøpt seg Olympos Camedia C-5000 til et par tusen norske kroner. Nå har jeg lest noen anmeldelser, og det virker ikke som det beste kjøpet, og kameraet begyner å dra på årene. Dette er deres første digitalkamera, og jeg har ikke peiling, så jeg håper noen av dere kan hjelpe meg. De skal først og fremst bruke det til å ta hobbybilder, så jeg skulle tro at funksjonalitet og brukervennlighet er viktigst. Overføring til PC er også essensielt. Burde jeg anbefale dem å bytte det inn i et annet kamera til en tilsvarende pris eller noe dyrere, eller er dette et ok kamera til den prisen? Jeg setter stor pris på råd, for jeg vil ikke at foreldrene mine skal kjøpe katta i sekken. Lenke til kommentar
torve Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Spørs hvilket minnekort de fikk med. Tror nok at det finnes bedre alternativ rundt den prisen ja. Akamera testet det for ett år siden sammen med 6 andre kamera. Kan lese testen her Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Det er en av testene jeg har lest, og den var jo ikke akkurat så veldig postiv. Jeg tror de nevnte at medfølgende minnnekort hadde for liten lagringsplass, så de kjøpte et ekstra som kunne lagre ca. hundre bilder. Til sammen måtte de ut med 2200,- NKR. Hvilke kameraer i 2000-3000 klassen er å anbefale? Dette spørsmålet har sikkert ikke blitt stilt før. Endret 21. juli 2005 av HayaoM Lenke til kommentar
torve Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hvilke kameraer i 2000-3000 klassen er å anbefale? Personlig hadde jeg gått for nikon coolpix 5200 eller coolpix 5900 i denne prisklassen. Men det finnes jo gode alternativ blant canon og olympus. Olympus c-760 har jeg også sansen for. Hvis du søker her på forumet får du mange gode forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå