Gronz Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Synes det var en helt grei bok jeg, men selvfølgelig dårligere enn E&D og DVK. Boken er litt forutsigbar og Dan Brown burde vel satt seg litt mer inn i ting... ("X11 er nede. Hackere svermer til..." osv.) Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Var helt greit plott men jeg synes han har et dårlig språk og jeg fikk lite ut av boka. Leste den på engelsk og gir den 3 av 10. Svenske Jan Guillou og norske Aril Rypdahl skriver mye bedre spenning en denne fyren, helt sant! Endret 16. august 2005 av Munch Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Noen med den engelske boka som kan legge ut koden? Den "norske" koden er 128-10-93-85-10-128-98-112-6-6-25-126-39-1-68-78 Er den koden i den engelske utgivelsen den samme? Uansett, det er 16 tall, altså kvadratet av fire. Det er jo sikkert en sammenheng mellom Cæsar-kodesystemet da. De har da en akkurat lik kode inni boken da så er bare å følge den fremgangsmåten for å løse den. Gåter/koder er lette når man vet løsningen Kan ikke huske å ha lest den lignende koden i boka... løsning på koden, oops spoiler! eeggs.com Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Noen med den engelske boka som kan legge ut koden? Den "norske" koden er 128-10-93-85-10-128-98-112-6-6-25-126-39-1-68-78 Er den koden i den engelske utgivelsen den samme? Uansett, det er 16 tall, altså kvadratet av fire. Det er jo sikkert en sammenheng mellom Cæsar-kodesystemet da. De har da en akkurat lik kode inni boken da så er bare å følge den fremgangsmåten for å løse den. Gåter/koder er lette når man vet løsningen Kan ikke huske å ha lest den lignende koden i boka... løsning på koden, oops spoiler! eeggs.com Var det alt Hadde uansett aldri tenkt på en sånn måte å løse koden på. Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Synes slutten var helt håpløs i den boka... Blir for ille når man sitter med løsningen lenge før boken nærmer seg slutt. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) likte ikke digital fortress. Den var litt for mye standard americansk action etter min smak. Endret 17. august 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 likte ikke digital fortress. Den var litt for mye standard americansk action etter min smak. Har ikke lest den enda, for kjøpe neste gang er i statene eller UK, amerikansk action gjorde utslaget. Har kun lest Angels and Demons and The DaVinci Code. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå