knutby Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Vel ny er den ikke ettersom den er skrevet i 1998.. Jeg skønner ikke hvordan han klarer å skrive de 2 beste bøkene jeg har lest(engler og demoner, davinci) og nå lage noe av det største makkverket! Denne boka er jo rettogslett tragisk. Er riktig nok kun på side 150, men skal litt til at den overlever. Dlere som er enig. Kode på villveier duliksom... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Synes den var bra jeg. Ihvertfall helt grei og god underholdning. Dette var den første Dan Brown-boka jeg leste og den fikk meg da til å lese resten av dem, så... Men smaken er som baken og du skal selvfølgelig få mene at den er et makkverk Det er ikke hans beste bok allikevel. Etter min mening så er Angels and Demons best, deretter The Da Vinc-code, så Digital Fortress og til sist Deception Point. Alle helt greie, underholdene og morsomme bøker i mine øyne, men ikke noe mesterverk (har lest samtlige på engelsk og kan ikke si noe om de norske versjonene). EDIT: La til en setning. Endret 21. juli 2005 av smetho Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Er *fullstendig* enig. Både Digital Fortress og den andre boka, Decepton Point, er MØKKABØKER. Deception er nå heldigvis en hel den bedre enn Dig. Fort. da som er forferdeligt dårlig. Vil ikke si særlig mer for ikke å komme med spoilers, men jeg satt lenge å grublet selv på hvordan mannen bak Da Vinci og A&D kunne også klare å komme opp med noe så idiotisk som Dig. Fort... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Jaha, er den virkelig så forferdelig dårlig? Mente jeg skulle lese den og Decepton Point ganske snart jeg... Engler og Demoner er jo helt genial Edit: Leif Endret 21. juli 2005 av tn_00 Lenke til kommentar
knutby Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Kan si at det var mystikken over davinci og engler og demoner som gjorde de fantastiske. Den ørlille muligheten at det kunne være sant. Men Dig Fort. er totalt urealistisk.. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 I motsetning til dere andre her leste jeg Digital Fortress før jeg leste hans 3 resterende bøker, og jeg synes boka var veldig bra. Selv om plottet er kanskje litt urealistisk var det kanskje ikke så utrolig urealistisk i 1996 (den ble gitt ut i 1996, ikke 1998). Lenke til kommentar
knutby Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 står riktignok © 1998 Dan Brown i boka Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Nå kommer det vel snart en oppfølger til Davinci koden! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Har lest den ferdig nå, og er ortsatt ikke imponert. Men den ble "litt" bedre etterhvert. 3\6 Lenke til kommentar
smetho Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Nå kommer det vel snart en oppfølger til Davinci koden! Såvidt jeg har fått med meg så kommer nok ikke denne riktig enda. Boken skal visst fortsette der Da Vinci-koden sluttet og vil denne gang handle om Freemasons og amerikansk historie. Handlingen vil foregå i USA. Gleder meg Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Nå kommer det vel snart en oppfølger til Davinci koden! Såvidt jeg har fått med meg så kommer nok ikke denne riktig enda. Boken skal visst fortsette der Da Vinci-koden sluttet og vil denne gang handle om Freemasons og amerikansk historie. Handlingen vil foregå i USA. Gleder meg Jeg tror den skal hete "the solomon key". Jeg likte Digital Fortress bedre enn Deception Point, men uansett så er de nok bedre på Engelsk enn på Norsk. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jokko88: Mulig du har rett med den tittelen. har ikke kikket rundt så veldig mye Fant et intervju med Dan Brown angående Digital Fortress, men innholdet er nok mer om privacy vs national security enn selve boken. Intervjuet kan dere lese her. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har left Da Vinci Koden og kjøpte nettopp Angels & Demons som eg gleder meg til, begge på engelsk. Hadde min tvil til Deception Point og Digital Fortress, og etter å ha lest denne tråden trur eg at eg heller skal finne meg noko anna. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Digital Fortress er den av Dan Brown's bøker som havner på sisteplass av hans bøker. Ikke fordi den er dårlig, men fordi de andre bøkene hans er bedre. Den er såvisst verdt å lese. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Leste den på norsk og synes det var grei underholdning. Språket var elendig, men jeg leste hele boka på to dager, så språket hadde ingen betydning. Noen som vet hvordan man skal løse koden på siste side(PM meg for svar)? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Leste den på norsk og synes det var grei underholdning. Språket var elendig, men jeg leste hele boka på to dager, så språket hadde ingen betydning. Noen som vet hvordan man skal løse koden på siste side(PM meg for svar)? Det vil jeg også vite. Leste på Dan Brown siden at man måtte ha lest boka for å vite det.. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 De har da en akkurat lik kode inni boken da så er bare å følge den fremgangsmåten for å løse den. Gåter/koder er lette når man vet løsningen Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Noen med den engelske boka som kan legge ut koden? Den "norske" koden er 128-10-93-85-10-128-98-112-6-6-25-126-39-1-68-78 Er den koden i den engelske utgivelsen den samme? Uansett, det er 16 tall, altså kvadratet av fire. Det er jo sikkert en sammenheng mellom Cæsar-kodesystemet da. De har da en akkurat lik kode inni boken da så er bare å følge den fremgangsmåten for å løse den. Gåter/koder er lette når man vet løsningen Kan ikke huske å ha lest den lignende koden i boka... Endret 28. juli 2005 av The_Fire Lenke til kommentar
smetho Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg synes å huske det, men kan desverre ikke finne det akkurat nå da jeg sitter på jobb Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 har både davinci koden, angels and demons og deception point på lydbok og synes at a&d er best, så davinci koden, så dec. point. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå