f00b Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Heihei, jeg lurer rett og slett på hva loops er i C++. Jeg har sett litt på en engelsk forklaring på dette, men skjønte ikke helt hva det er.. Jeg lurer på om noen kan forklare meg hva det er? Og hva man kan bruke det til, gjerne et eksempel Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 while, for og do er 3 loops. Google litt for og se hvordan de funker. Gidder ikke å vise deg nå Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 At noe går i løkke (loop) vil si at det gjentas automatisk. Det er tross alt mer praktisk f.eks å arrangere en løkke for å skrive noe 5 ganger til skjermen, enn å faktisk skrive denne instruksjonen 5 ganger på rad. Lenke til kommentar
Lorents Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) #include <iostream> using namespace std; int main() { cout << "Starter while loop." << endl; int x = 1; while (x<=10) { cout << "X er " << x << endl; x++; } cout << "Starter for loop." << endl; int y; for (y = 1; y<=10; y++) { cout << "Y er " << y << endl; } return 0; } Man kan bryte en loop med "break;". Dette burde vere nok til å få deg igang Endret 21. juli 2005 av Lorents Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) ikke glem en do loop: #include <iostream> int main() { //Variabler int resultat; int tall1, tall2; char ch; do{ std::cout << "Tast inn første tallet: "; std::cin >> tall1; std::cout << "Tast inn andre tallet: "; std::cin >> tall2; //Adderer tallene resultat = tall1 + tall2; std::cout << "Resultatet er: " << resultat << "\n\n\n"; std::cout << "Enda en gang? (y, n): "; std::cin >> ch; } while(ch != 'n'); } bah, fjerna en slurvefeil Endret 22. juli 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 vane- og smakssak hvis man skal bruke noe annet enn std::cin og std::cout i løpet av koden (f.ex egendefinerte eller noe), så er dette en grei og oversiktig måte å løse det på. seff kunne det blitt løst slik: using namespace std; cout << "Tull"; using namespace minsin; cout << "Tull"; som ville blitt det samme som std::cout << "Tull"; minsin::cout << "Tull"; hvorav den siste kanksje er den som er enklest å lese. Lenke til kommentar
f00b Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Knallbra! Takk for hjelpen Jeg vil gjerne få en bedre forståelse for hva hver enkelt kommando gjør, så jeg lurer på om noen vet om en side som tar for seg hver enkelt kommando, og skriver hva den gjør? Finnes det noen slik side? Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Knallbra! Takk for hjelpen Jeg vil gjerne få en bedre forståelse for hva hver enkelt kommando gjør, så jeg lurer på om noen vet om en side som tar for seg hver enkelt kommando, og skriver hva den gjør? Finnes det noen slik side? hmm, enkelte kommandoer? du har jo tutorials på nettet som tar for seg det aller basiske. Her er noen ganske greie tutorials: -Cprogramming.com -Cplus tutorials - CplusPlus tutorials Finner flere dersom du søker på nettet. Ellers så har du C++ reference da, vet ikke helt om det var kanskje det du var ute etter. Uansett her er linken. -C++ reference Endret 22. juli 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
Peter Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 www.php.net/while www.php.net/for www.php.net/do-while www.php.net/break www.php.net/continue Ja, jeg er fullstendig klar over at dette er php, og ikke C++, men jeg kom fra php før jeg begynte med C++, og vet at syntaks er tilnærmet de samme, dessuten er phpmanualen veldig lettfattet. Dersom du ser på de linkene over (start øverst), burde du få en grei forståelsen av løkkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå