Gå til innhold

Håp for kamera dynket i øl?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av øl blir det ikke bare vann/fuktskader, men også klissete og ekkelt. Tror nok det beste for deg er å kjøpe nytt kamera da verksteder tar seg meget godt betalt for å rense kameraet, og ikke garanterer at det funker etterpå da fukt og vannskader er lumske greier som kan skape store senskader. Men ta gjerne kontakt med forhandler, verksted eller importør. Kanskje de kan gi deg et cirka prisoverslag på telefonen?

Lenke til kommentar

La meg først si at jeg ikke kjenner innmaten i et kamera. Så det kan være deler som ikke tåler behandlingen jeg foreslår under.

Men om det blir for dyrt å forsøke å rense kameraet kan det jo ikke skade å forsøke før du kaster det :(

Jeg fikset en bærbare PC'er som hadde "badet" i cola og derfor ikke ville starte pluss at tastene nesten ikke var mulige å trykke.

-----------------

Først fjern alt som heter batteri og løse deler.

Jeg løsnet så delene som var berørt.

(var tastatur og hovedkort som jo neste er hele PC'en)

-Vet ikke hvor lett dette er på et kompaktkamera, men tror det er lurt å dele det mest mulig opp om det er mulig.

Så ga jeg delene et 5-10 min vannbad.

Så tørket jeg delene ved å ristet, snu og bruke tørkerull så godt jeg kunne. Det er viktig at det ikke blir liggende vann igjen i noen hulerom etc. (Kan være vanskelig om du ikke får åpnet/delt opp kamera noe.)

Så lot jeg delene tørke ferdig i romtemperatur, i hvertfall en dag så en er 100% sikker på delene er tørre.

Monterte PC'en igjen og den virker den dag i dag...

(Var en PC fra jobben som de hadde tenkt å kaste, så jeg hadde ikke noe å tape på å prøve. Sa vel egentlig aldri at jeg klarte å fikse den :innocent: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...