Gå til innhold

Artige og rare musikkfakta


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ene fyren i Mayhem skøyt seg selv i hodet. Neste albumcover ble prydet med et bilde av akkurat det

5102702[/snapback]

Nei.

 

Euronymus tok bilde av Dead da han fant liket og spøkte om å bruke det som albumcover, men det ble aldri noe av. Et par år senere dukket bildet plutselig opp som cover på en brasiliansk bootleg, ikke en offisiell utgivelse. Ingen vet hvordan de fikk tak i det bildet.

5102751[/snapback]

Euronymus kom hjem til bandhuset en dag og fant Dead spredt overalt, han hadde skåret over pulsårene sine og skutt seg selv i hodet, Euronymus tenkte at dette måtte han jo ha bilde av og han stakk så for å kjøpe et engangskamera og etter han hadde kjøpt kamera og tatt bildet ringte han politiet. Euronymus ble også drept av Varg Vikernes (vokalisten i burzum), det endte i 14 (usikker på om det var 19 egentlig) knivstikk mot hodet og et hugg i ryggen med en stor dobbeløks. Varg sa at hele drapet var i selvforsvar... (venner og kjente var enig med Varg om dette fordi de mente at en av de kom til å drepe hverandre før eller siden)

 

Varg kommer ut av fengsel om 1 år sann ca.

 

Med en gang Varg kom inn i fengsel ønsket han å fortsette å spille musikk men fikk verken lov å ha trommer eller gitar fordi fengselsvokterene var redd for at han skulle stikke noen med trommestikkene eller kvele noen med gitarstrengen. Han fikk derimot lov å bruke keyboard til å spille sanger (Burzum - Die Liebe Nerpus er en av sangene han laget).

 

Her er forresten bildet som Euronymous tok av dead (kan virke støtende):

 

Lenke til kommentar
Syke folk! Og de er norske?

5106008[/snapback]

japp...skikkelig tr00 og grimme folk

 

musikkfakta:

Den eminente sangen Pinball Wizard av The Who ble skrevet i en fei av Pete Townshend fordi han fikk vite at det kom en stor musikk kritiker på besøk, som digget pinball. Derfor handlet da sangen om pinball.

 

Aldri vorspiel uten denne sangen...tar alltid av :thumbup:

Lenke til kommentar
det endte i 14 (usikker på om det var 19 egentlig) knivstikk mot hodet og et hugg i ryggen med en stor dobbeløks.

 

"Antall knivstikk er ofte overdrevet; tallene 29, 23 og 21 går igjen ofte, men det egentlige antallet knivstikk var 17)" - http://home.c2i.net/famhegg/BLACKMET.htm

 

Alle sier forskjellig, men den siden der er laget av folk med god peiling, så jeg tror jeg vil satse på dem. Uansett så var det mye mer enn hva som er vanlig for selvforsvar.

Lenke til kommentar
det endte i 14 (usikker på om det var 19 egentlig) knivstikk mot hodet og et hugg i ryggen med en stor dobbeløks.

 

"Antall knivstikk er ofte overdrevet; tallene 29, 23 og 21 går igjen ofte, men det egentlige antallet knivstikk var 17)" - http://home.c2i.net/famhegg/BLACKMET.htm

 

Alle sier forskjellig, men den siden der er laget av folk med god peiling, så jeg tror jeg vil satse på dem. Uansett så var det mye mer enn hva som er vanlig for selvforsvar.

5107341[/snapback]

Ok, takk for opplysningen, lurer egentlig på hvordan det er mulig å finne 17 knivstikk i det meget maltrakterte hodet som han hadde igjen :p

Men takk for opplysningen ;)

Lenke til kommentar

anth;

Dette er kanskje noe alle vet, men nordmannen Marcus Paus (sønnen til Ole Paus) er en av verdens raskeste gitarister på 6-strengs gitar.

5107606[/snapback]

:)

 

Ok, takk for opplysningen, lurer egentlig på hvordan det er mulig å finne 17 knivstikk i det meget maltrakterte hodet som han hadde igjen

Så vidt eg har fått med meg var vel ikkje alle stikka i hovudet.

Og det med øksa tviler eg på. Drapsvåpenet har vorte framstilt frå alle partar, inkludert Vikernes sjølv - som ein liten kniv/dolk-ting til å feste i skoen.

 

Fantastisk kor mange myter som har forfulgt både Aarseth-drapet og Dead sitt sjølvmord eigenteleg.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

AC/DC holder konsert, og noen fans omkommer i trengselen foran scenen. I en lokalavis dagen etter står det med fete krigstyper: "People were dying in front of them, but AC/DC kept on playing!"

 

Viste seg at journalisten som skrev artikkelen ikke engang hadde vært på konserten, og etter mye om og men gikk AC/DC til rettsak for å få kortene på bordet. Malcolm Young fikk store traumer etter episoden, og var borte i lang tid.

Lenke til kommentar
Angus Young hadde drukket seg sørpe full en gang. Mens han gikk inn i bilen sin, besvimte han og druknet i sitt eget spy.

4541134[/snapback]

 

Vokalisten Bon Scott hadde hatt en sedvanlig fuktig tur på byen med en kompis, men kompisen var ikke i verre form enn at han kunne kjøre hjem. Vel hjemme forsøkte han å vekke Bon slik at de begge kunne gå inn å legge seg, men Bon var dritings og ga dårlig tilbakemelding på forslaget.

 

Kompisen tenkte da at det var like greit å la Bon sove rusen ut i bilen, mens han selv gikk inn og la seg i senga. Morgenen etter vet jo de fleste hva som lå i bilen...nemlig en død Bon Scott som hadde kastet opp, og blitt kvalt. Sikkert ingen hyggelig opplevelse for kompisen.

 

PS: AC/DC kom sterkt tilbake, og sangen "Have A Drink On Me" på Back In Black albumet er faktisk en tribute til Bon Scott.

Endret av Sabbath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...