neb Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Ja, det fins utrolig mye musikk der ute som kan spilles på gitar. Gitarspilling kan også brukes til så mangt. Alt fra å sjarmere damene i senk, tidsfordriv, fordi det er gøy å mestre noe, eller rett og slett bare fordi det høres pent ut. I denne tråden er det ment at vi skal legge ut navn på sanger som er et "must" å kunne spille. Tråden er også ment for at folk kan få tips til nye ting de kan spille hvis, de sitter fast! Jeg starter med noen sanger jeg elsker å spille: - Guns N Roses - Dont cry. - Tenacious D - Tribute - Sinead O'Connor - Streets Of London - Green day - Time of your life - Damien Rice - Cannonball - Damien Rice - Delicate - Eagle Eye Cherry - Save tonight - Nine Days - Story Of A Girl (Fra american pie) - Postgirobygget - idyll. - Postgirobygget - En solskinnsdag Endret 21. juli 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Pink Floyd - Wish You Were Here Led Zeppelin - Stairway to Heaven Deep Purple - Smoke on the Water Uriah Heep - Lady in Black (For å sjarmere damene) Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama David Bowie - Space Odity Et eller annet av Sky Alice Cooper - Only Woman Bleed Endret 21. juli 2005 av anth Lenke til kommentar
treant Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 man burde jo så klart kunne paranoid og iron man samt the trooper Lenke til kommentar
Erren Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Alice Cooper - Poison Metallica - Enter Sandman Alice Cooper - Steven David Bowie - Starman Forskjellige - Gal av lengsel House of the rising sun The Beatles - Yesterday (rart ingen nevnte den før nå ) Eric Claptong - Layla Bare Egil Band - Gunnar (jævlig morsom) Boston - More than a feeling Nirvana - Smells like teen spirit Alice Cooper - Stolen Prayer (spesielt soloen) Belle And Sebastian - Like Dylan in the movies Belle And Sebastian - I fought in a war Belle And Sebastian - Get me away from here I'm dying Belle And Sebastian - Sleep the clock around Lang liste, men alt er verdt å kunne Btw, noen som veit hvor jeg finner akkordene/tab-en på Alice Cooper - Is anyone home? Har lett etter den i årevis Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Får komme med noen mindre tradisjonelle også da: Traffic - Hole in my Shoe Procol Harum - Homburg Spinal Tap - (Listen to) the flower people Alan Parsons Project - Pyramide Sparks - Thank God It's Not Christmas The Incredible String Band - Witches Hat Van Der Graaf Generator - After Flood The Dukes of Stratosphear - 25 O'clock Endret 21. juli 2005 av anth Lenke til kommentar
neb Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) kom med hva dere vil. Utradisjonellt er bra! Radiohead - creep metallica - Nothing else matters chris issac - Wicked game Eric clapton - Tears in heaven Lenny Kravitz - again (acoustic) Endret 21. juli 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
neb Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Bare Egil Band - Gunnar (jævlig morsom) Morsom den. Er forsåvidt også akkordene til starten på: "Wild things" Apropos. Bare egil band - Arne. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 little wing må jo læres! standardlåt. RHCP - Under the bridge - viktig! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Led Zeppelin - Stairway to HeavenDeep Purple - Smoke on the Water Det som absolutt må kunnes når man spiller gitar. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) What shall we do with the drunken sailor Edit: ragnar Endret 22. juli 2005 av Stine Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 The Beatles - Yesterday Marillion - Grendel ACDC - Back in Black Crazy World Of Arthur Brown - Fire Dandy Warhols - Mohammed Radiohead - Creep Aerosmith - Walk this Way David Gilmour - There's No Way Out Of Here Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 flight of the bumblebee Np, eazy. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 flight of the bumblebee Np, eazy. Spiller den på ryggen med håndjern på henda og bind for øya. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 [...]ACDC - Back in Black [...] YESS!! Sitter stadig for meg selv og spiller den Og så må vi ikke glemme: The Dandy Warhols - We Used To Be Friends DeLillos - Neste sommer Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Sitter nå og venter på en gitar, så dette blir mer ting jeg kunne tenke meg å klimpre på etterhvert: Neil Young - After the Goldrush Current 93 - The Frolic Simon Finn - Jerusalem Current 93 - The Cat Is Dead Får se om jeg kommer på mer. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Rolling Stones - Paint it Black er forresten en stilig låt på gitar... Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Øystein Sunde - Kjekt å ha Metallica - Nothing Else Matters Lenke til kommentar
Jan Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 PF - Echoes PF - Shine on your Crazy Diamond Isis - Backlit Led Zeppelin - Dazed and Confused Herregud jeg skulle betalt mye for å fått ultra gitarskills over natten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå