Gå til innhold

Outlook vs Outlook Express

Anbefalte innlegg

Jeg har hele tiden brukt Outlook Express, og er forsåvidt fornøyd med det. På sommerjobben bruker jeg derimot Outlook, og ser at det av og til popper opp spørsmål om jeg ønsker å arkivere gammel mail etc...

Da kom jeg til å tenke på at det kanskje er flere fordeler som gjør at jeg kanskje burde gå over til Outlook?

Jeg trenger ingen kalenderfunkjson btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg benytter Outlook til mail, planlegging av dagen, arkiv (av mailer + +) og for å holde oversikt over mine kontakter (som etterhvert blir mange siden jeg er påtroppende siteadmin på overklokking).

Outlook Express benytter jeg til NEWS.

Dersom du har Outlook, anbefaler jeg deg å benytte det ettersom det er mange flere muligheter / features (hva i svarte er nå det på norsk igjen?? :smile: ).

-yummy-

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-01 09:58, LeD skrev:

En annen "funksjonalitet" som både Outlook og Outlook Express har er at de er alene om å "støtte" 99% av alle nyere virus... :smile:

Men det finnes jo andre alternativer...

LeD

Hvilke alternativer er det da? Vil gjerne ha tips om programmer som er like brukervennlige med like mye funksjonalitet og kompatibilitet som Outlook og Outlook Express.

Lenke til kommentar

tucows finner du en lang liste over epostklienter som kan lastes ned. (Både shareware, freeware, adware og demoer...)

Har hørt mye bra om Eudora, men det er en del år siden jeg prøvde det selv.

Opera har en innebygget epostklient, men den er temmelig enkel. (Selv bruker jeg sjelden Windows, så det er sikkert andre som har mer erfaring med epostklienter for Windows.)

LeD

Lenke til kommentar

Kan med stor varme anbefale Eudora, om man ikke har bruk for all gruppefunskjonaliteten Outlook gir.

Disabler man ting i outlook blir det rimelig sikkert her også da. Men eudora er liten og lett og har et helig mellomtryne (interface):)

anebfales på det varmeste, brukte 3.11 frem til nylig da jeg hoppet over på 5.x, og kommer nok

til å bruke dette lang tid. På jobb bruker jeg outlook for møteplanlegging og gruppefunksjonalitet og deling av kalendre osvosv.

Ville aldri brukt outlook hjemme. De følger jo ikke standarder på epostformat eller på behandling av vedlegg:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-01 09:51, tokr skrev:

all outlook infoen lagres i en pst fil... kopier denne fila og neste gang du formaterer kan du bare sette den nye outlooken til og bruke den gamle fila.. og alt blir som før... slipper eksport og import tullet.

i outlook express ligger alle mailene i en mappe, så man trenger faktisk ikke gjøre annet enn å ta backup av denne mappen. Å importe/exporte er unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...