Gå til innhold

2 Gb Ram til Athlon X2

Aesop

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har en AMD Athlon Socket A maskin idag, men regner med å oppgradere til en AMD dual-channel innen et års tid. Jeg har imidlertid et akutt behov for mer minne nå, siden jeg driver med en del tung PhotoShopping. Tenker derfor å kjøpe 2Gb RAM nå, som jeg kan bruke i neste PC også. Har sett på Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB fra komplett.

Hører veldig mange er opptatt av timings på minne til AMD maskiner, og lurer på hvor stor ytelsesforskjell jeg vil få på en nyere AMD med CL2 vs CL2,5/CL3. Er det noen som kan gi meg noen anslag? Det er jo klart at det er mye mer å hente for meg på å kjøpe 2Gb CL3 minne vs 1Gb CL2. Spørsmålet er om det er verdt å flippe helt ut og punge ut for 2Gb CL2...... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kom opp med Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 som et av forslagene på 1024Mb brikker.

Så da blir det vel Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT kit med tanke på dual-channel i neste PC.

Jeg har 2x 256 Mb + 1x 512 Mb TwinMos PC3200 idag. Prøvde opprinnelig å kjøre 256 brikkene i Dual-channel men fikk det aldri til å virke.

Er 2Gb problemene på Sokkel A kort knyttet til store brikker eller til total mengde RAM?

Hadde det evt vært en løsning å kombinere én 1Gb-brikke med en eller to av de andre, siden jeg ikke får DualChannel til å virke likevel?

Får jo aller helst håpe at jeg klarer å kjøre begge i PCen jeg har nå.

EDIT: Skirveleif

Endret av Aesop
Lenke til kommentar

God middag :-)

Iom at PCen min alltid har rapportert single-channel under oppstart (klarte aldri å enable dual-channel), så er det vel lite å hente?

Hvor stor er forøvrig ytelsesforskjellen mellom single og dual-channel?

Lenke til kommentar

Ifølge Dragavon merker jeg bare forskjell på CL om jeg skal overklokke? Eller er det ikke riktig likevel?

Hvis minnet koster 1000 kr mer for feks 5% ytelse, så er det lite vits. Har mye mer nytte av masse minne slik at PhotoShop slipper å gå til harddisken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...