Raggis Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hei! Jeg har akkurat fått tilbake bilen ifra en ganske kostbar reparsjon. Registerreima tok kvelden, og dette førte til en del "hærverk" på min 96 modell 406 2.1 diesel. De har byttet ventiler, løftearmer + + +. Men en ting jeg hang meg opp i var at etter den var varmkjørt, ble ikke toppen etterstrammet. Nå er jeg langt ifra noen mekanikker, heller tvært imot. Men jeg trodde dette var normal prosedyre, så jeg spurte mekanikkeren som hadde skrudd på bilen. Han hevded da at dette ikke var nødvnedig disse bilene. Jeg kan nevne at dette ble ikke gjort på et merkeverksted. Har dere her noen meninger om dette, burde de ha etterstrammet toppen? Lenke til kommentar
Rago Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg er heller ikke mekaniker, men på de gamle motorene fra 70 og 80 tallet skulle det etterstrammes. Har sett et sted på nettet at det nå finnes bolter som kun skal strammes til en gang, såkalt TTY bolter (Torque To Yield). Brukes slike er INGEN etterstramming nødvendig. Disse boltene kommer ferdig med gjengelåsing og tetting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå