kloffsk Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hei på dere! Når jeg bruker pcn min til helt lavt-ressurs-krevende applikasjoner, fungerer pcn helt normalt. Jeg kjører mIRC, Winamp, firefox, etc., helt glatt, men problemet kommer når jeg går over på krevende applikasjoner. Hvis jeg prøver å starte en applikasjon som, WoW, Wc3, Google Earth, Treemark, så bare svartner skjermen med en gang, mens spillet fortsetter(hører det på lyden) i 10-15sekunder. Det rare er at problemet kom da jeg var på et LAN(2-manns-LAN), men da gjaldt problemet _KUN_ WoW.. Men, da jeg kom hjem og koblet opp, så fungerte alt 100% normalt igjen. Denne idyllen varte vel i 2uker eller noe, så begynte jeg å få problemet igjen, først kun med WoW. Da jeg spurte en venn om han visste hvor problemet lå, sendte han meg treemark, for å sjekke om det klikka, det klikka ikke da, men det klikker nå.. Noen folk sier det er driverne som er feil(har helt nyeste nvidia-drivere), eller at det er noe feil på skjermkort.. Har prøvd å kjøre mem-test og cpu-test, og tror ikke det er der problemet ligger. Har hørt om andre med lignende problem før, som fikk det ordnet etter format, men jeg er lite interessert i det. SPECS: MSI hovedkort(sjeldent drit, med american megatrends bios!) 512MB DDR-DIM ram Geforce 4 ti4600 - uklokket, men har byttet ut orginalvifta. ER vel ikke så mye mer av interesse å nevne.. Kjører WinXP PRO, SP2. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Slett gamle drivere med DriveCleaner, og legg inn på nytt. ( selvom det er samme versjon. ) "klikker" forresten pc'en når du kjører f.eks. stresstest med Prime95 ? Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Slett gamle drivere med DriveCleaner, og legg inn på nytt. ( selvom det er samme versjon. )"klikker" forresten pc'en når du kjører f.eks. stresstest med Prime95 ? Nei, da fungerer den som normalt. Skal prøve med DriveCleaner. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Har du sjekka tempen på maskina? Lenke til kommentar
Bander-Log Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Ja har samme problemet pA denne maskinen (ikke min) og vet ikke hva som er problemet. Men det er ikke det eneste som skjer. Etter noen timer med kjör sA skrus maskinen av eller henger seg. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Har du sjekka tempen på maskina? Tempen ligger på i overkant av 50grader C på CPU, men tror ikke det er der problemet ligger.. Skal prøve med drivecleaner nå. Edit: Forresten, da jeg googlet 'drivecleaner' fikk jeg mange forskjellige svar. Noen som har en direkte-link til det korrekte programmet? Prøvde med noe driver-fjerning tidligere også, men det endte opp med masse surr. Endret 21. juli 2005 av kloffsk Lenke til kommentar
fudun Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hva slags prosessor har du? Hva ligger tempen i kabinett på ellers? Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 har pentium 4 2,53Ghz uclocka.. Det kan være at skjermkortet mitt overoppheter, men jeg har ingen direkte informasjon som kan bekrefte dette, ettersom jeg ikke har temp-måler på kortet. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Kan godt være skjermkortet, ja. . Men det kan være mye som ikke takler det hvis skjermkortet varmer opp hele kabinettet også. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 jeg har samme problemet jeg og for tiden. stresser selv med å finne feilen. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Slettet driverne, og intsallerte andre drivere. Fungerte ikke.. Nå fungerer ikke en gang STEPMANIA! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå