Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Reebot etter grafikkrevende applikasjoner

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Når jeg bruker pcn min til helt lavt-ressurs-krevende applikasjoner, fungerer pcn helt normalt. Jeg kjører mIRC, Winamp, firefox, etc., helt glatt, men problemet kommer når jeg går over på krevende applikasjoner.

Hvis jeg prøver å starte en applikasjon som, WoW, Wc3, Google Earth, Treemark, så bare svartner skjermen med en gang, mens spillet fortsetter(hører det på lyden) i 10-15sekunder.

Det rare er at problemet kom da jeg var på et LAN(2-manns-LAN), men da gjaldt problemet _KUN_ WoW.. Men, da jeg kom hjem og koblet opp, så fungerte alt 100% normalt igjen. Denne idyllen varte vel i 2uker eller noe, så begynte jeg å få problemet igjen, først kun med WoW. Da jeg spurte en venn om han visste hvor problemet lå, sendte han meg treemark, for å sjekke om det klikka, det klikka ikke da, men det klikker nå.. Noen folk sier det er driverne som er feil(har helt nyeste nvidia-drivere), eller at det er noe feil på skjermkort..

Har prøvd å kjøre mem-test og cpu-test, og tror ikke det er der problemet ligger. Har hørt om andre med lignende problem før, som fikk det ordnet etter format, men jeg er lite interessert i det.

SPECS:

MSI hovedkort(sjeldent drit, med american megatrends bios!)

512MB DDR-DIM ram

Geforce 4 ti4600 - uklokket, men har byttet ut orginalvifta.

ER vel ikke så mye mer av interesse å nevne.. Kjører WinXP PRO, SP2.

Takk for hjelpen :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekka tempen på maskina?

Tempen ligger på i overkant av 50grader C på CPU, men tror ikke det er der problemet ligger.. Skal prøve med drivecleaner nå.

Edit: Forresten, da jeg googlet 'drivecleaner' fikk jeg mange forskjellige svar. Noen som har en direkte-link til det korrekte programmet? Prøvde med noe driver-fjerning tidligere også, men det endte opp med masse surr.

Endret av kloffsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...