AntifA Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Har et aldri så lite problem med å få musa og kameraet til å fungere sammen. Har en intellieye optical usb mus, og inntil nå har den funger utmerket. I forrige uke kjøpte jeg et digitalt kamera, og det bruker også usb. De to første gangene jeg overførte bilder funket alt utmerket. Men neste gang jeg prøvde skjedde noe merkelig. Musa slo seg bare av (Den lyste ikke lenger) Dette skjedde hver eneste gang jeg koblet til kameraet. For hver gang dette skjedde måtte jeg innstallere musa på nytt, men det samme skjedde bare igjen. Til slutt måtte jeg finne fram en ps/2 omformer for å få musa og kameraet til å funke samtidig.. Noen som veit hva problemet er? Har win 2000 og et abit hovedkort om det har noen betydning.. Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Absolutt ingen som har litt peiling? Ikke noen som vet hvor jeg kan finne ut noe om dette? :smile: Kan det ha noe med irq'er å gjøre...? Lenke til kommentar
Saruronny Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 For meg høres det ut som du ikke har nok strøm. Hvor stor psu (power supply) har du? Har du masse utstyr koblet til pc'en? Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 For å begynne et sted: Kjører du USB tilkoblingene dine via en USB Hub, eller rett i maskinen? Hvis Hub, hvilket fabrikat er dette? Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Har en 300W psu. Har jo en amd prosessor som vel drar litt strøm, men 300W burde vel være nok? Annet enn kort har jeg kun musa koblet til, og den bruker vel heller ikke all verdens.. :smile: Ingen hub forresten - kobler rett til maskina. En artig sak: Jeg har 2 usb kontakter rett på hovedkortet liksom. I tillegg har jeg noe jeg aldri helt har skjønt. En kortplass er nemlig tatt opp av 2 usb kontakter til. De er koblet til hovedkortet via noen ledninger. Har aldri fått de til å virke.. :smile: Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Idag skjedde det dessuten noe skikkelig merkelig. Hadde reinnstallert både mus og kamerea, og tenkte at det sikkert fungerte bra nå. Det gjorde det også, men halveis inne i bildeoverføringa slo musa seg av - igjen! Syns bare dette gjør det enda merkeligere. Hva i all verden er det som gjør at musa kan fungere av og til, og noen ganger halveis? Tror de ms folka har lagt inn en kommando i win 2000.. noe ala "/cg_turnoffmouswhenownerisdoingsomethingimportant 1" Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Det er vel det at kameraet ditt bruker så mye usb båndbredde når du overfører bilder til maskinen din. Jeg har litt av samme problemet med mitt msi k7t kort. Prøv heller å koble til den ekstra braketten med 2 stk usb kontakter. Sjekk manualen til hovedkortet ditt så du kobler den på riktig kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå