HenrikSolberg Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg har et spørsmål angående kjøp av en macintosh Powerbook maskin ved skolestart... Skal begynne på Digital Medieproduksjon ved Høgskolen i Østfold. Der er det forventet at studenene disponerer en bærbar Apple PowerBook G4 datamaskin før semestret starter. Skolen har også fremhandlet en tilbud fra Infografikk i Sarpsborg. Her ligger tilbudet Vil jo ikke si at tilbudet er så veldig bra, en tusenlapp under veiledende pris hos apple, men nok om det... Jeg må jo kjøpe en for det. Jeg driver en del med videoredigering på fritiden og har derfor tenkt til å kjøpe en av de to kraftigste bærebare... Det jeg lurer på er om det er noe vits å betale 2.600 kroner ekstra for å få 17 tommeren? For jeg tror jeg etter hvert blir nødt til å kjøpe en ekstern harddisk uansett.. For det er vel bare harddisk og skjermstørrelsen som er forskjellig på de to? Og er dere ikke enig i at tilbudet var relativt dårlig? Håper noen kan hjelpe meg, siden jeg må handle ganske snart... Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Teite meg. En god ting med å kjøpe fra det tilbudet, er jo at du kan få avbetaling, og det er jo greit.. Endret 21. juli 2005 av Lorang-Dahl Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Tilbudet ditt viser jo uten moms... Blir 23000 med moms! Avbetaling er uaktuelt. Har penger nok, så sparer på å betale med en gang fremfor avbetaling! Endret 21. juli 2005 av HenrikSolberg Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Hvis du ser etter i prisguiden, så ser du at tilbudet ikke er så dårlig... Men videoredigering på bærbar... Urgh... sørg for å skaffe deg en maskin med rask HD og mye minne! (synes jeg) Endret 21. juli 2005 av Mr Burns Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Vet det, men jeg må ha bærebar på skolen, og innkjøp av to PCer er uaktuelt for øyeblikket... Blir LITT dyrt! Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Men hva med kjøp fra USA (ebay). Tenker på æ, ø og å.... Kan en løse det problemet på en fornuftig måte? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Det blir vanskelig å slippe unna tollen ? Men er helt enig, skal skaffe meg mac selv ifm. skolestart, men tenkte mer retning ibook. Sist jeg var i USA angret jeg stygt på at jeg ikke kjøpte meg en apple der borte mens jeg alt var der, det var i 2000.. Skal ta en ny tur dit neste år, men tror neppe jeg orker å vente så lenge på å kjøpe en mac. Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Det er vel ikke toll på slike ting? Kun moms og tollgebyr (75 kroner)... Uansett, det blir allikevel mye billigere... Men poenget er at jeg trenger mac nå innen en måned, så jeg kan ikke vente... Noen som vet om det finnes en mulighet for å "skape" æ, ø og å enkelt på en "amerikansk versjon"? Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg tror egentlig ikke det skal være noe problem. Hør på www.mac1.no, de har sikkert mer peiling der Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg fant ut på www.mac1.no at en kan få 20% avslag fra Apple Store dersom en er student, så da blir det nok til det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå