Gå til innhold

lenge inne på rep. (reklamasjonssak)


Anbefalte innlegg

hei,

nå har skjerkortet mitt vært sendt inn på reklamasjon i 1mnd og 3 dager, den lokale butikken har tatt _SOMMERPAUSE_ :@ og er ikke åpen før 1. august..

Har jeg noen rettigheter med tanke på at skjermkortet har vært inne på rep. så lenge? (forbrukerombudets tlf er også på _SOMMERPAUSE_ til 1. august :@

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hva du har krav på får du ikke gjort så mye med det siden de har ferie.. Det eneste måtte være om du kunne fått tak i butikksjefen på et eller annet vis og forklare situasjonen.

 

PS: er ikke denne meget feilpostet(?)

Endret av oro2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har det gått 6 uker! har snakket med butikksjefen, han sa at varen var "registrert" som innsendt til .. vel .. norek/komplett, og at han skulle ringe å spørre hva som var galt. Etter at han hadde gjort dette, skulle han ringe meg for å fortelle meg hva som hadde gått galt.

1. august var jeg innom og "gjorde" denne "avtalen". Har ennå ikke hørt et pip fra sjefen på butikken. (JMdata)

Lenke til kommentar

Dette er bare tull. Om det har gått 6 uker, og varen ikke engang er rapportert ferdig reparert, så SKAL du få hevet kjøpet.

 

Så bare skriv en enkel skriftlig beskjed, hvor du henviser til forbrukerkjøpslovens paragrafer om reklamasjonsrett og heving, og at du dermed vil heve kjøpet, pengene skal overføres til konto xxxzzzyyy, og vennlig hilsen deg selv.

 

Skriv også at hvis du ikke hører noe positivt svar innen 5 virkedager tar du kontakt med forbrukerrådet for å få saken din igjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...