scarface15 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 hei, nå har skjerkortet mitt vært sendt inn på reklamasjon i 1mnd og 3 dager, den lokale butikken har tatt _SOMMERPAUSE_ :@ og er ikke åpen før 1. august.. Har jeg noen rettigheter med tanke på at skjermkortet har vært inne på rep. så lenge? (forbrukerombudets tlf er også på _SOMMERPAUSE_ til 1. august :@ Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Du har rett på låneprodukt som dekker ditt primærbehov om reparasjonen tar over en uke, og det er en garantisak. Ditt primærbehov kan regnes som å være å få et bilde opp på dataskjermen, men ikke forvent et råraskt skjermkort som kan kjøre de nyeste spillene. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 står også at dette ikke skal ta urimelig lang tid. FR legger til grunne 2 uker på utbedring av feil, uansett er en mnd for lang tid. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Uansett hva du har krav på får du ikke gjort så mye med det siden de har ferie.. Det eneste måtte være om du kunne fått tak i butikksjefen på et eller annet vis og forklare situasjonen. PS: er ikke denne meget feilpostet(?) Endret 23. juli 2005 av oro2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jo, den er visst feilpostet. Flyttes. Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Nå har det gått 6 uker! har snakket med butikksjefen, han sa at varen var "registrert" som innsendt til .. vel .. norek/komplett, og at han skulle ringe å spørre hva som var galt. Etter at han hadde gjort dette, skulle han ringe meg for å fortelle meg hva som hadde gått galt. 1. august var jeg innom og "gjorde" denne "avtalen". Har ennå ikke hørt et pip fra sjefen på butikken. (JMdata) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Dette er bare tull. Om det har gått 6 uker, og varen ikke engang er rapportert ferdig reparert, så SKAL du få hevet kjøpet. Så bare skriv en enkel skriftlig beskjed, hvor du henviser til forbrukerkjøpslovens paragrafer om reklamasjonsrett og heving, og at du dermed vil heve kjøpet, pengene skal overføres til konto xxxzzzyyy, og vennlig hilsen deg selv. Skriv også at hvis du ikke hører noe positivt svar innen 5 virkedager tar du kontakt med forbrukerrådet for å få saken din igjennom. Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Dette høres ut som useriøst spør du meg,kan da umulig ta kundene sine på alvor når man driver butikk på en slik måte. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Dette høres ut som useriøst spør du meg,kan da umulig ta kundene sine på alvor når man driver butikk på en slik måte. er jo ikke første gang vi hører om dem her da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå