Gå til innhold

Nytt Hovedkort

Dimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EPoX 8K3A+ oppfyller alle kravene!

Kjører selv en Alpha Pal 8045 på det. Det er ikke god plass, men det er plass!

Kortet er KT333-basert og har ekstreme overklokkingsmuligheter. Les gjerne review-en som slapps.com hadde av kortet.

Selv har jeg vært oppe i 190 fsb med dette kortet og holder fortsatt på å tukle med innstillinger i bios. Masse artig å stille på; bl.a. vcore opp til 2.200V og vmem fra 2.5 til 3.2...

Abit har vel også et overklokkingsvennlig kort, men det har jeg ikke prøvd... Sjekk tester her:

tomshardware.com

hardware-test.dk

anandtech.com

Lenke til kommentar

har du testet at 8k3a+ takkler så høy vcore, shuttle ak31 kan stille vcore til 2,025V men den resettes til default (1,75V) ved høyere vcore en 1.85V

har du testet kortet med en 2 ram-brikker eller flere, det er hovedgrunnen at jeg skal kjøpe nytt hk, Shuttle AK31 v.3.1 blir meeeeget ustabilt med 2 rambrikker

Lenke til kommentar

hmm ser ut som at eg må kjøpe meg Soyo neste gang d blir opgradering ... det blir vel når ATI kjem med Raedon 9700 som støtter DX9 & AGP 8x ... dette blir ein dyr høst, men er d noen som veit om du kan låse agp / PCI busen slik du kan med abit / asus ?

å dette bilde må dere se ... : http://www.soyousa.com/images/products/800...a%20800x600.gif

Ser vannvitig KULT ut :grin: :grin: ... kan bli utrulig kult med KaldKatode ovs.

[ Denne Melding var redigert av: KickF på 2002-07-31 19:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-31 15:43, Dimm skrev:

har du testet at 8k3a+ takkler så høy vcore, shuttle ak31 kan stille vcore til 2,025V men den resettes til default (1,75V) ved høyere vcore en 1.85V

har du testet kortet med en 2 ram-brikker eller flere, det er hovedgrunnen at jeg skal kjøpe nytt hk, Shuttle AK31 v.3.1 blir meeeeget ustabilt med 2 rambrikker

Har hatt vcore oppe i 2,000V. Og den går garantert opp i 2,200V. Jeg er derimot ikke sikker på om det er forsvarlig. Det blir jo varmt.

PS. Den resettes ikke til default hos meg i hvert fall!

Jeg kjører bare med én rambrikke, men anandtech.com skrev av deres kort var stabilt med 2 av 3 brikker installert. Ved å sette inn en tredje var det derimot noe mer ustabilt uten at jeg vet hvor mye...

Abit og Asus har også gode kort. Fordelen med EPoX-kortet må jo være at du slipper å voltmodde for å kjøre høy vcore og slikt. Men jeg ser jo at andre kort har oppnådd minst like bra resultater. Sjekk denne linken! Her står høyest oppnådde fsb og stabile ramsloter med minnebrikker i... EPoX-kortet trenger vel en modifisering når det gjelder chipsetkjøling for å komme opp i 215 fsb som noen har klart...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-31 15:11, Bøgge Bakken skrev:

Aner ikke hvor bra det er til overklokking, men vis du er en casemodder så er kortet perfekt.

sorry, ser etter nå og ser ikke ut som det er plass til en alpha. Ville ha kjøpt Epox kortet som blei testa på slapps. Det ser ut til og være veldig bra og oppfyller de fleste krav overklokkere trenger.

Lenke til kommentar

er enda ikke sikker, jeg liker Epox kortet fordi det er ufattelig bra til overklokking, 2,2V Vcore 3,2Vmem, men det mangler "AGP voltage adjustments" og jeg har hørt at onboard lyden ikke er den beste

kortet mangler ting som USB 2.0 og firewire

Asus A7V333 har superb lydkvalitet på onboardlydkortet, men er ikke jumperfritt.

kortet har ingen grense på hvor mye vcore det kan gi, kortet har den nyeste teknologien som firewire og USB 2.0

Abit KX7-333 har ikke onboard-lydkort.

kortet har USB 2.0 og FireWire, men har bare 1,85V som max vcore, 2,85 som max vmem og 3,65 som max I/0 spenning, men det er lett å voltmodde (samme måte som med KT7A)

kan noen si om noe av dette stemmer/er feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...