Boralis Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Legion Hardware har sett nærmere på Intel's 3.0GHz Pentium 4 630 prosessor, for den kan nemelig overklokkes til hele 4.5GHz, og det kun med vannkøling! http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=439 Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 50% ekstra, det er rått ja. Var oppe på 50% på en Celeron D (2.66 klokka til 4GHZ) med boxed-kjøler, økte vcore med 0.75v så var det stabilt nok til å kjøre super-pi og andre CPU-intensive oppgaver. Har ganske så bra kabinett-kjøling jeg da, feks CPU-vifta trekker inn luft utenfra og 120mm vifte rett bak CPU. Tror litt av grunnen til såpass ekstreme overklokkinger er Intels nye chipsets, det var 954P chipset jeg fikk til dette med også. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hadde bare volten hollt seg der jeg har satt den, da kan vi begynne å snakkes. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Oh.. Noe å satse på neste gang jeg skal ha ny hardware, kanskje? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Det er jo ikke sikkert at _ALLE_ cpu'ene går til 4.5? du kan være heldig og du kan være uheldig. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Det er jo ikke sikkert at _ALLE_ cpu'ene går til 4.5? du kan være heldig og du kan være uheldig. Ja, tenkte på det samme. Skal tro om noen uker så har en eller annen fyr skaffet seg en slik CPU, og kommer med: "Hei jeg leste her at denne cpuen skal gå til 4.5ghz men min går bare til 4.2 hva er gaalt???" osv. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Det er jo ikke sikkert at _ALLE_ cpu'ene går til 4.5? du kan være heldig og du kan være uheldig. Ja, tenkte på det samme. Skal tro om noen uker så har en eller annen fyr skaffet seg en slik CPU, og kommer med: "Hei jeg leste her at denne cpuen skal gå til 4.5ghz men min går bare til 4.2 hva er gaalt???" osv. Tull,dette gjelder jo for alle cpuer både fra amd og Intel, men det er en kjent sak at det er lettere å klokke høyt med en Intel kontra en amd . Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Det er jo ikke sikkert at _ALLE_ cpu'ene går til 4.5? du kan være heldig og du kan være uheldig. Ja, tenkte på det samme. Skal tro om noen uker så har en eller annen fyr skaffet seg en slik CPU, og kommer med: "Hei jeg leste her at denne cpuen skal gå til 4.5ghz men min går bare til 4.2 hva er gaalt???" osv. Tull,dette gjelder jo for alle cpuer både fra amd og Intel, men det er en kjent sak at det er lettere å klokke høyt med en Intel kontra en amd . Skjønte ikke hva du mente med det der snekker'n! Han sier jo ikke at dette er bare for intel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå