djprotex Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Heisann folkens! Jeg har tenkt å bygge meg en musikk pc som skal stå i et studio. Den trenger å være 100% støyfri. Jeg har tenkt meg et Antec P180 kabinett pga av de store 120mm kabinett viftene som ikke lager noe lyd. Har ingen vifte verken på skjermkort eller hovedkort. Det jeg lurer på mest er om det finnes noen stillegående strømforsyninger uten vifte samt kjølere til cpu'er uten vifte og støy. Håper jeg får noen seriøse svar og ikke noe jalla gamer komponenter.. Håper dere kan hjelpe meg! Vennlig hilsen DJ Protex www.djprotex.com Lenke til kommentar
djprotex Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Vil bare føye til noen punkter.. Noen som vet hvilket chipset jeg burde gå for? Intel.. men hvilken type.. Også noen som vet hvilke harddisker som er mest stille.. ? Tenkte å gå for SATA disker. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Skal du kjøpe noe ny maskinvare utenom harddisker? Hva er den maskinvaren du har planer om å bruke? Stillegående S-ATA harddisker er f.eks Samsung SpinPoint harddiskene. Har en 200GB's versjon selv, og den hører jeg ikke. Det finnes vifteløse strømforsyninger, men spørs hvor mye Watt du trenger, og hvor mye du er villig til å betale. Åssen chipset du bør velge, skal jeg overlate til noen andre Som CPU kjøler, anbefaler jeg Thermalright eller en Swiftech kjøler med en stillegående vifte (SilenX viftene på vendur.no f.eks. Dyre, men meget stillegående). Anbefales sterkt at du har vifte på CPU-kjøler, slik at varmen forsvinner fortere. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Stillegående PSU: MIST 500W Den er ikke vifteløs, men den lager nesten ikke lyd, og den er stabil som få Hvis du ikkje skal ha vifter på CPU`en, så kan du kjøpe en av de hk`ene til VIA, med innebygget CPU og VGA Endret 21. juli 2005 av sigen Lenke til kommentar
djprotex Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Skal du kjøpe noe ny maskinvare utenom harddisker? Hva er den maskinvaren du har planer om å bruke? Stillegående S-ATA harddisker er f.eks Samsung SpinPoint harddiskene. Har en 200GB's versjon selv, og den hører jeg ikke. Det finnes vifteløse strømforsyninger, men spørs hvor mye Watt du trenger, og hvor mye du er villig til å betale. Åssen chipset du bør velge, skal jeg overlate til noen andre Som CPU kjøler, anbefaler jeg Thermalright eller en Swiftech kjøler med en stillegående vifte (SilenX viftene på vendur.no f.eks. Dyre, men meget stillegående). Anbefales sterkt at du har vifte på CPU-kjøler, slik at varmen forsvinner fortere. Jeg har tenkt å kjøpe et eller annet Asus hovedkort med Intel Chipset. Lydkort, skjermkort og sånt har jeg. Takk for gode tips! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Vifter : SilentX fra Vendur.no HDD : Samsung Spinpoint CPU kjøler : Swiftech MCX6400-V Har et noen spørsmål: - Kanskje du kan gå for vannkjøling? - Hvilken type Socket har du? - Kan du kjøle GPU passivt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå