pcp160 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hei. Har et Gainward 6800GT gs med vannkjøl, og etter mye frem og tilbake begynner jeg nå og tro at temperaturavlesningen i Nvidia driverne kanskje er feil (fordi den viser usannsynelig mye). Med nyeste Everest blir proben på gpu gjenkjent og den temperaturen jeg leser av der ligger nøyaktig 10 grader under Nvidia hele tiden. Den tempen passer langt bedre ifht resten av systemet, vanntemp osv. Men sikker er jeg jo ikke, så derfor skulle jeg hatt morro av og vite om andre har det samme fenomenet. Er det andre med Everest 2.00.335 her som kan fortelle meg hva de har i Everest ifht Nvidia? (Gpu sensor er Maxim MAX6646 NV12C4CH) Lenke til kommentar
njuben Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Har samme kort som deg og får også 10º i forskjell. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Tusen takk for tilbakemeldingen njuben. Har du gjort deg opp noen mening om hvilken av de du tror viser riktig? Syns det er litt underlig at den slavisk ligger helt nøyaktig 10 grader fra hverandre. Jeg har en liten følelse at det er Everest som er den nærmeste sannheten. Har uansett ikke noe dramatiske temperaturer, men at jeg ved flere timer idle, eller rett etter oppstart for den saks skyld, (i nedklokket og V-core senkede 2D mode) har godt og vel 20 grader over vanntemp på kjærnen syns jeg høres usannsynelig mye ut. Cpu ligger til sammenlikning ca 4-5 grader over vanntemp @2,75Ghz 1,63V uten C'nQ på. Hvis det er andre med vannkjølt 6800GT her som kan si noe om deres idle kjærne temp vs vanntemp er det også interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå