Gå til innhold

Radeon X800 GT underveis?


Anbefalte innlegg

En som ikke har så stor peiling på hardware vil jo lett bli rundlurt pga dette.

En som ikke har peiling på hardware vil bli rundlurt på Elkjøp uansett produkt/merke.

Samme gjelder jo egentlig for det meste når man ikke har peiling, det er ikke akkurat et nytt problem.

Mulig det, men tror dette vil forverre situasjonen uansett. Kanskje også for de som har litt peiling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nok en grunn til å ikke kjøpe noe av ATi

:roll:

Nei til skjermkort!

Jeg river ut vga kabelen i protest!

Herregud...

 

Jeg har ikke ATi, har heller ingen VGA kabel, og river ikke ut noen skjermkort, nå må du slutte å putte ord i munnen på folk, blir evig oppgitt av den tendensen på dette forumet.

 

Dessuten er det prinsipielt.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Enig i det at Nvidia kanskje har gått av å smake sin egen medisin.

 

Men det blir jo rett og slett litt vel teit.

 

Det blir som at Toyota skulle ha kommet med sin yaris med 1.1 liter og 50hk og kalt den "Toyota Yaris GTI" eller "Toyota Yaris GSI" :p

Lenke til kommentar
Ser frem til Benchmarks og gjennom navnet! Kanskje de slenger på GT for å vise at den konkurerer med 6600 GT?

 

 

Info:

Har kun kjøpt nVidia kort med forbehold om laptoper.

Da syns jeg de heller burde kalt kortet X600GT for å få frem hvilket kort det skal konkurrere med.

Lenke til kommentar
Enig i det at Nvidia kanskje har gått av å smake sin egen medisin.

 

Men det blir jo rett og slett litt vel teit.

 

Det blir som at Toyota skulle ha kommet med sin yaris med 1.1 liter og 50hk og kalt den "Toyota Yaris GTI" eller "Toyota Yaris GSI" :p

Må folk få på seg gugglorna å se at det faktisk var ATI som begynnte...med SE serien sin(i motsetning til nVidia GF4 TI4800SE)...Men sorry, glemte jo att flertallet av fjortissa her ikke var gamle nok til å lese da. Sorry :blush:

 

Snabben; Enig med deg jeg..

Lenke til kommentar
Nok en grunn til å ikke kjøpe noe av ATi

:roll:

Nei til skjermkort!

Jeg river ut vga kabelen i protest!

Herregud...

 

Jeg har ikke ATi, har heller ingen VGA kabel, og river ikke ut noen skjermkort, nå må du slutte å putte ord i munnen på folk, blir evig oppgitt av den tendensen på dette forumet.

 

Dessuten er det prinsipielt.

Huffda så hårsåre vi var.

Lenke til kommentar

ATi har vel aldri kommet til å gjort dette trekket om ikke det ser ut til at de går på en kjempesmell med R520. Lukter damage control i lange baner her.

 

Vi får vel vente til juletider for å se om de klarer å lansere noe som er brukbart. I mellomtiden får de hive om seg med vrøvl så mye de vil :)

Lenke til kommentar

Hvordan er dette damage control for R520? Damage control ville vært en hype kampanje rundt R520 noe ala nVidia gjorde med NV30. Det er uansett lite sannsynlig at det vil være en kjempesmell, samtidig som det er lite sannsynlig at den vil være overlegent G70. Kanskje bortsett noen spesifikke syntetiske benchmark (tenker her på branching ytelse som angivligvis var en av grunnene ATi holdt tilbake SM3.0 til sin 90nm part).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Vil bare si er det en Flopp or NOT...

 

Hvem vil ha sånne kort, de kan heller spytte ut sitt R520 brikksett kort, som da vil er bedre... men NEI da.. de kaster bort en haug med penger på et kort, som i dagens spill marked vil bli overkjørt med en gang, dette er jo som å slippe ei ku inne i en binge med fult av "Geoparder" :evil:

 

Men dette er nå mitt synspunkt om saken, måtte bare få sakt det.

 

:!:

Lenke til kommentar
Hvem vil ha sånne kort, de kan heller spytte ut sitt R520 brikksett kort, som da vil er bedre... men NEI da.. de kaster bort en haug med penger på et kort, som i dagens spill marked vil bli overkjørt med en gang, dette er jo som å slippe ei ku inne i en binge med fult av "Geoparder" :evil:

Det finnes faktisk marked for kort som yter mindre enn de aller beste, og kort som koster mindre enn de aller dyreste. Akkurat som det finnes et marked for småbiler selv om det finnes lamborginier. Det er ikke så enkelt som at de som skal ha noe midt på treet må kjøpe en tilårskommen lamborgini. Det er viktig at det utvikles nye småbiler også. Vi har ennå ikke sett prisen så det kan godt hende at X800GT blir billig for sin ytelseklasse. Så jeg synes det er alt for tidlig å slakte det.

Lenke til kommentar

Enig av at dette er dumt av ati å bare skaper forvirring blandt kunder, noe som sikkert ikke lønner seg i det lange løp.

 

Men når vi først er inne på det så var det en del diskusjon om at ti4800se var en ti4400 brikke med 8x agp som øt i de alle fleste situasjoner dårligere enn ti4600.

Folk var da enige om at dette var teit forde 4800se høres bede ut enn 4600.

Hvorvidt det over er offtopic kan diskuteres.

Lenke til kommentar

Er vi da enige om at BÅDE ATI og NVIDIA er gjøker når det kommer til å navngi sine kort?

 

Kan vi også bli enige om at de som bryr seg....finner ut hva kortene yter uansett navn/nummer osv.

 

De som ikke bryr seg.......ja de driter vel i hvilket skjermkort de kjøper, bare selgeren på Elkjøp/Expert (lyver) sier det er et av de beste skjermkortene på markedet.

 

Til den jevne kjøper på ovennevnte kan du sikkert selge Nvidia TI4280 128mb i en ferdigpc. Litt overdrevet, men ikke så langt unna.

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...