sphinn Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 90' passat 1.8l 8v har lagt merke til at skranglekassen har begynt å ule (kom ikke på en bedre beskrivelse) når jeg gir gass.. det virker som om den slutter når jeg slipper opp på gassen. noen som vet hva som kan feile den denne gangen? Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 spørs hva det er det... kan være dynamostøy... kan være slitt gir kasse etc Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Kanskje motoren spinner på viftereimen? Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 bilen går som normalt hvis det hjelper... ingen reduksjon i fart eller tregere aks. den er sitt vanlige jeg, men klager mer enn vanlig Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Sjekk reimer og eksosanlegg. Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 eksosen er jeg rimelig sikker på at er ok, men reimene kan jeg jo alltids sjekke. takk for hjelp igjen folkens! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Har du sjekket vannpumpa? den kan nemelig lage den lyden som du beskriver Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 uhm, nei det har jeg ikke.. hva skal jeg se etter når jeg sjekker den da? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Se om den lekker eller se om det er mye skitt rundt vannpumpa. Få også noen andre til å å gass mens du selv lytter etter hvor ule lyden kommer fra, du kan også benytte et stor flatskrujern og sette intill forskjellige steder på motoren og legge øret intill klinga (håndtaket) på skrujernet og bruke den som et stretoskop Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hmm... Sikker på at ikke lagra i vifta har gått a? Bilen sluker bensin og lager en ule lyd! Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Har du sjekket vannpumpa? den kan nemelig lage den lyden som du beskriver Tja, dersom lageret i vannpumpa er gåent vil det bli en helsikes lageruling hele tiden, ikke bare ved gasspådrag. Hvis lageret begynner å ta kveld så kan kanskje lagerlyden (uling/hyling) komme bare ved høyt turtall. Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Pondus har nok svaret her og som så mange gongar før. http://www.dagbladet.no/tegneserie/index.html?1121464800 Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 ulelyden er der så godt som bare når jeg gir gass..kan selvfølgelig være at den bare skifter lyd når jeg slipper opp (at den blir mørkere, lavere...) skal slenge opp panseret og sjekke pumpa iallefall. faktisk så bruker den en god del bensin ja.. for ikke å snakke om olje. sluker det som om det var smågodt Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Pondus har nok svaret her og som så mange gongar før. http://www.dagbladet.no/tegneserie/index.html?1121464800 hahaha det eneste som er galt med pondus er laget han holder med.. feil side av parken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå