DevianX Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg skal legge inn nytt os på en pc. Men ønsker bacup av alle mailene mine. Jeg vet ikke hvor de ligger. Kan noen gi meg et oppsett/framgangsmåte? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Kjører du Outlook Ekspress eller Outlook? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 hadde vært en idé å si hvilket mail program du bruker... men siden du ikke nevner det tipper jeg OE. Da kan du finne ut hvor mailene ligger ved å gå til: tools : options : maintenance : store folder kopier så banen, trykk win+r, trykk ctrl+v, trykk enter, , trykk ctrl+a og trykk ctrl+c. Gå til den back-up mappa og trykk ctrl+v :smile: Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Husk å ta vare på Folders.dbx også! ikke bare innbox.dbx, osv. Ellers får du ikke importert mailene igjen... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Er der ikke egentlig lettere å ta file->imorter exproter-> exporter og til pst fil. Da får du hele mail arkivet i en fil. Som man kan importere ved å ta "fil-> imorter exporter og så imorter pst fil. Vet ikke helt med dette er en mulighet, du får avgjøre selv. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 13:45, Anders Leipsland skrev:trykk win+r, trykk ctrl+v, trykk enter, , trykk ctrl+a og trykk ctrl+c. Gå til den back-up mappa og trykk ctrl+v Her er det viktig å holde tungen rett i munnen. Trykker du feil her går bensinprisene opp med 6 øre pr liter i vest-agder :razz: Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 takker for svar, skulle vel ha sagt at jeg bruker outlook express! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 14:05, Killer_DT skrev:Er der ikke egentlig lettere å ta file->imorter exproter-> exporter og til pst fil. trodde ikke Outlook Express hadde mulighet for å exportere til pst fil? Lenge siden jeg har brukt OE... Quote: Den 2002-07-31 13:58, ZoRaC skrev:Husk å ta vare på Folders.dbx også! ikke bare innbox.dbx, osv. Ellers får du ikke importert mailene igjen... Derfor ctrl+a (merk alt) Quote: Den 2002-07-31 14:07, Dan Hansen skrev:Her er det viktig å holde tungen rett i munnen. Hurtigtaster er et must å kunne Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Eh... Hvor er den "trykk" tasten...? eller må jeg stave det...? ;O) Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jepp, hurtigtaster er alfa og omega. Har en kunde som fortsatt bruker MS-DOS og WP5.1 Og hun kjører vannet av hvem som helst med ALT+F8 og hva de nå heter alle sammen. Leste ellers et sted at de som kun bruker hurtigtaster isteden for mus er inntil 60% raskere i navigasjonen i programmene enn de som bruker mus. Noe å tenke på ... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 14:26, Anders Leipsland skrev: Quote: Den 2002-07-31 13:58, ZoRaC skrev: Husk å ta vare på Folders.dbx også! ikke bare innbox.dbx, osv. Ellers får du ikke importert mailene igjen... Derfor ctrl+a (merk alt) Så ikke d jeg... :smile: Dumt å ta vare på slettede elemnter, kladd, osv da... :smile: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 fungerer også å bare dra e-post filene fra outlook over i en vanlig mappe...så zippe eller noe...? virker mye lettere enn det dere har kommet med til nå, og det funker fedt. :smile: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Man kan også åpne alle mailene og skrive ned hva som står idem. Så når man er ferdig med å installere alt om igjen stikker man bare ned på nærmeste interett-kafe og sender dem til seg selv igjen. Kjempelett :razz: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 16:08, Dan Hansen skrev:Man kan også åpne alle mailene og skrive ned hva som står idem. Så når man er ferdig med å installere alt om igjen stikker man bare ned på nærmeste interett-kafe og sender dem til seg selv igjen. Kjempelett :razz: Åååå, du er passe dum da. Du kan jo heller ta en forward av alle mailene dine før du sletter alt, så når alt er reinstallert igjen, så henter du mail igjen. :grin: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Hehe, det som vel egentlig ingen har tenkt på her er hvilket OS er det han har tenkt å legge inn? Vi har masse gode råd om å lagre filene fra Outlook Express, men hva hvis han skal legge inn f.eks Linux? Lenke til kommentar
baldytheman Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 For å ta backup av mail i Outlook Express så kan man bruke software!! Det finnes et helt topp program som gjør jobben .. og litt til. Det tar nemlig backup av email´n din, og i samme slengen også favorittene dine, eventuelle filter du har satt opp i OE m.m. Husker jeg ikke feil finnes programmet for Outlook også. Navnet på programmet er "Outlook Express Backup". Så enkelt kan det altså gjøres :wink: Et søk i Google og du finner det uten problemer. Det har iallfall løst mine email backup problemer for evig og alltid :wink: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 16:25, Dan Hansen skrev:Hehe, det som vel egentlig ingen har tenkt på her er hvilket OS er det han har tenkt å legge inn?Vi har masse gode råd om å lagre filene fra Outlook Express, men hva hvis han skal legge inn f.eks Linux? Sålenge han bruker Outlook Express (ID:7) så er det ett fett hvilket OS han skal legge inn :wink: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 øhhh ... javel? det fungerer fint på Linux? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 17:04, Dan Hansen skrev:øhhh ... javel? det fungerer fint på Linux? ikke vet jeg, men om det ikke gjør det så er Linux utelukka som OS fordi han bruker Outlook Express (og vi forutsetter selvsagt at han skal fortsette å bruke OE) for en diskusjon dette her er :wink: Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Det finnes programmer for å konvertere outlook og eudora mailbokser til unix style mailboxer. Sådet så :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå