Gå til innhold

DALI Blue serien VS DALI Concept serien.

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen vesentlig store forksjeller mellom disse 2 seriene.

Har hørt at Blue serien skal være noe mørkere en Concept serien, og i så tilfelle er de bare HIFI "eksperter" som klarer og høre forskjellen eller kan det høres med deet blotte øre? Hører bare på metal musikk og tror det da er lite heldig med høyttalere med lys lyd. (Tenker på å kjøpe høyttalere i Concept serien)

Hvis det er noe annet nevneverdig dere vet så spytt ut, alt av svar mottas med stor takk!!! Vil vite så mye som mulig om dem.

Takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri sammenlignet de 2 høyttalerne mot hverandre,så jeg kan ikke svare deg på det.

Skal du kjøpe den Yamaha forsterkeren jeg anbefalte?

Hvor mye penger skal du bruke på fronthøyttalere?

Jeg har hatt Dali Blue selv og må si at jeg ikke liker de spesiellt godt.

Min mening er at du får bedre høyttalere enn Dali Blue til samme pris.

Lenke til kommentar

Ja blir å kjøpe den Yamaha receivern du anbefalte.

Vil helst ikke legge mer en 8000 i fronthøyttalere...

Hvilke høyttalere mener du jeg får til samme pris som er vesentlig bedre? Liker designen på Concept serien skjønner du :blush:

Endret av <[47]>
Lenke til kommentar
>,21/07/2005 : 16:10] Ja blir å kjøpe den Yamaha receivern du anbefalte.

Vil helst ikke legge mer en 8000 i fronthøyttalere...

Hvilke høyttalere mener du jeg får til samme pris som er vesentlig bedre? Liker designen på Concept serien skjønner du  :blush:

PSB T-65 er en god høytttaler med skikkelig dypbass.De får ddu i sort og bøk farge. Vær obs på målene på de. De er hele 50 cm dype,så de tar litt plass.

Ta også en titt på Patos Basic serien. De finnes i sort og kirsebær farge. Patos er ganske tungdrevne (4 ohm),så du bør ikke kjøpe noe større enn Basic 410.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
>' date='21/07/2005 : 21:25'] Den tanken har streifet meg, men koster jo en formue for sub!!!

Hvis du kjøper Patos vil du nok ikke savne en sub. Jeg har Patos Lyric 402 selv. De har så dyp bass at folk som har prøvelyttet på de lurer på hvor jeg har gjemt suben. :)

Nå vet ikke jeg om Basic serien har like dyp bass som Lyric,men etter spesifikasjonene ser det slik ut.

Lenke til kommentar

personelig har jeg dali concept 6 , kjører disse på en SVÆR efektforsterker , og subben fra dali den bruker jeg ikke , spiller mere bass i 4 6" element en 12" kalarer og levere , det blir ikke så bra med en yamaha forsterker , det vet jeg for jeg har en nad på 45W og den driver di ikke så bra .

men det er bra med bass i concept serien etter min mening , men 5k for dali concept subben er jo ikke så mye heller da

Lenke til kommentar
>,22/07/2005 : 20:08] 45watts forsterker er jo ikke til å ha på brødskiva engang?!?!?

Hva mener du med at det ikke blir så bra med en Yamaha forsterker?

når det er ordentilige watt så er det nokk , yamaha sine blinbling 5X150 er ikke mye og stole på ;)

efektforsterkerne er opgitt til 2x 75W , den er stabil i under en ohm etter hva jeg har hørt/lest

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
>' date='22/07/2005 : 19:08'] 45watts forsterker er jo ikke til å ha på brødskiva engang?!?!?

Hva mener du med at det ikke blir så bra med en Yamaha forsterker?

*sukk*

Watt er egentlig bare en tullebetegnelse når det gjelder å gjengi musikk.

Skal en se etter noe så er det strømforsyninga.

Ville mye heller hatt en forsterker som er oppgitt til 2x100W FTC, 8 ohm/0.01 THD med en strømforsyning på 80A enn en som er oppgitt til 2x200W RMS 8 ohm/0.01 THD med strømforsyning på 40A.

Grunnen burdte være selvsagt om en tenker på at impedansen til et element varierer sterkt i frekvensområdet dette spiller og da er det kjekt om forsterekern evner å forsyne elementet med nok strøm.

Størrelsen på klistermerket med MAX WATT, verdien på denne og et produkts seriøsitet er nok omvendt proporsjonal er jeg redd...

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere. En Yamaha RXV-1500 til 6500 kr er et god kjøp,det kan verken Ftz eller Jalla nekte på. La meg se en bedre anbefaling av en surroundreciver til samme pris. (ikke kom med Nad T753,for den har ikke på langt nær samme hi-fi kvaliteter som Yamahaen).

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt tidligere. En Yamaha RXV-1500 til 6500 kr er et god kjøp,det kan verken Ftz eller Jalla nekte på.  La meg se en bedre anbefaling av en surroundreciver til samme pris. (ikke kom med Nad T753,for den har ikke på langt nær samme hi-fi kvaliteter som Yamahaen).

Enig med Morten K.

Yamaha RXV-1500 var en av topp 3 ifjor i lyd og bilde.

Og jeg tror ikke akkurat lydogbilde driver og reklamerer for "billigwatt".

Men de reklamerer værtfall ikke for forsterkere som koster 150.000kr og sammenligner det med en Yamaha RX-V1500 som har 150W og den til 150.000kr har 150W.

Mener at strømforsyninga har en god del og si jeg også, men det kommer også helt ann på hvordan OP-AMP'en er oppbygget også. Noen forsterkere har jo kondensatorer store som fjell.

ps. effekt trinnet i en forsterker er kanskje noe av det viktigste vil jeg si, sånn etter min erfaring med elektronikk i 2år på vidregående

Endret av Morten A
Lenke til kommentar

Hvis du har så stramt budsjett burde du nesten heller ikke tenkte på å kjøpe noe store greier. Du kan jo kjøpe små høyttalere og en sub som spiller helt ok :)

Ellers kan du jo også ta deg en tur over på svenskegrensa og kosedeg litt!

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt tidligere. En Yamaha RXV-1500 til 6500 kr er et god kjøp,det kan verken Ftz eller Jalla nekte på.

Min kommentar var ikke myntet på den receiveren spesielt, men ment som en generell liten huskeregel å ha i bakhodet når en er på utkikk etter komponenter :)

Syns det er en altfor stor fokusering på watt når andre ting teller så mye mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...