DigitaL BlasteR Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Har en iPod 20 gb som jeg må sende til noe service-verksted eller liknende. Problemet er at den reagerer alt for sakte, bruker evigheter på å spille av sanger; plutselig blir den helt stille osv. Mange rare problemer med den som jeg har forekommet nå i det siste. Har ikke garanti eller noe på den, men ønsker å få den reparert slik at den funker normalt igjen. Lurer på hvor det er best å sende den inn til? Er nærmest avhengig av musikk hver dag, så hadde helst vært best å få den fikset i løpet av et par dager/uker. Prisen for å få den fikset spiller ikke en veldig stor rolle - gjerne noe rundt 500-1000 kr. Hvor bør jeg sende den for hurtig reperarsjon? Anyone? MVH, D&B Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 gå til http://depot.info.apple.com/ipod/ og legg inn service order. Så får du en tom pakke fra UPS et par dager senere, så sender du IPod`en din i den, også er det bare å vente å se. Du kan følge status via apple.com Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Tenkte mer på noen private verksteder som kan fikse den innen en viss tid. Orker ikke å sende den inn til Apple, har ikke noe særlig god erfaring med deres service. Noen som vet om noen verksteder i Oslo hvor det kan være lurt å sende den inn, med tanke på tid for reperasjon og pris? Takker for tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 De eneste som virkelig kan fikse en iPod, hvis det er hardware-feil, er Apple (Nederland). Der er det vel minimumsgebyr på rundt 1000,- sist jeg sjekket, pluss eventuelle reperasjonskostnader. Med andre ord kjempedyrt og unødvendig, da du likesågodt kan kjøpe deg en ny til samme pris som for reperasjonen. Legg øret inntil baksiden når du rebooter iPoden, eller generelt når den står på og harddisken jobber. Hører du noen merkelige tikke- og/eller skurre-/pipelyder? Isåfall er harddisken ødelagt, og reperasjonen blir sikkert tilsvarende to nye iPoder. Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Har du kjørt "Updater" på den, fra PC? Kjør full "Restore" (alt på iPod'en blir borte, må legges inn på nytt/resync'es mot iTunes) Dersom iPod'en fungerer, men er blitt treg etterhvert, hjelper dette (det er ikke nødvendigvis feil på Ipod, men disken er blitt rotet til og må ryddes/defragmenteres). Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Men er det slik at ingen andre enn Apple kan fikse iPod'en? Det finnes da flere verksteder som fikser ting og tang av elektroniske produkter. Kommer ikke iPod under denne kategorien? Tenker på verkesteder i Oslo. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det finnes nok ingen sertifiserte reperatører av Apple-produkter andre enn Apple selv. Kan godt hende det er noen som vet hva som skal gjøres, men det er svært tvilsomt om vedkomne har originaldeler og får gjort noe med det om det f.eks dreier seg om en ødelagt harddisk. det slike elektroniske verksteder kan gjøre av PC-relaterte ting, er nok å teste RAM, harddisk og lignende i PCer, og bytte de ut hvis det trengs. Hvis man skulle tvinge en iPod i hånda på dem, vil nok flesteparten bare sitte og klø seg i huet. Men har du prøvd alt av restore og update-muligheter med iPod Updater? Det kan godt hende noe slikt løser seg. Batteri er forholdsvis enkelt å få tak i til iPod, dog ikke fra de vanligste PC-butikkene. Men iPod-harddisk har jeg ikke sett til salgs annet enn amerikanske uoffisielle nettbutikker. Og der ligger prisen så høyt at det er like billig å kjøpe seg en ny iPod. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Uff, da står det bare mellom to valg: Kjøpe en ny iPod, eller få den fikset. Har uheldigvis greid å miste den i bakken to ganger. Etter andre gangen klikka den helt, så jeg prøvde å resette den. Det funket, men nå vil den ikke skru på seg i det hele tatt. Den viser bare Applelogoen og hvis jeg prøver å koble den til PCen, får jeg opp "vent med å koble fra", men iTunes finner den ikke... Så det virker som den har sett slutten Noen som vet hva jeg bør gjøre? Hvor mye vil det koste å få den reparert hos Apple? Og hvor mye ligger en iPod 20 GB på sånn ca? (pris) Endret 27. juli 2005 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Sjekk Apple.no for å finne ut begge ting. Noe kan du vel gjøre selv. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Nå er iPod'en plutselig bra igjen. Det eneste jeg gjorde var å la den stå å "hvile" et par dager. Lot USB-kabelen som går mellom pc og ipod stå tilkoblet, og resetta den et par ganger. Merkelig nok fungerer den bra igjen Tenkte jeg bare skulle legge til dette med tanke på andre som kanskje har/kan få tilsvarende problemer Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hadde omtrent samme problemet som deg. Men min ville ikke ordne seg, så jeg leverte den inn hos en Apple-forhandler. Etter en uke fikk jeg en helt ny en, ripefri Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Kosta det noe? Har sett et eller annet sted at det er 90 dagers garanti elns, men det er jo noe dritt.... Sånt bør jo vare et års tid elns.... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Fra en annen tråd Du kan levere den på Apple senteret i Dronning Mauds gate 10 i oslo... ligger rett ved rådhusplassen.... Men først må du ringe apple å få et referansenummer... ellers får du ikke levert den inn.... står sikkert mer på Apple's hjemmesider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå