Gå til innhold

Kan man bruke hotmailen sin i f.eks Thunderbird?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei, du må betale for POP-støtte for Hotmail. Bytt til GMail.

Feil...

Du kan faktisk benytte deg av hotmail i Thunderbird med en liten extension som du finner her...

Det er en extension som kalles webmail, som gjør at du får tilgang til web-baserste email tjenester via Thunderbird. Så langt støttes Hotmail, Yahoo, Lycos,og Mail.Com.

Lenke til kommentar

Feil...

Du kan faktisk benytte deg av hotmail i Thunderbird med en liten extension som du finner her...

Det er en extension som kalles webmail, som gjør at du får tilgang til web-baserste email tjenester via Thunderbird. Så langt støttes Hotmail, Yahoo, Lycos,og Mail.Com.

Og den finner du her.

Jeg vil forøvrig også anbefale deg å gå over til gmail, så slipper du alt dette styret.

Lenke til kommentar

Feil...

Og den finner du her.

Jeg vil forøvrig også anbefale deg å gå over til gmail, så slipper du alt dette styret.

Så ikke helt vitsen med at vi begge la ut linken til samme tingen? :p

Lenke til kommentar

Feil...

Og den finner du her.

Så ikke helt vitsen med at vi begge la ut linken til samme tingen? :p

Jaggu. Jeg så ikke at du linket til den, gitt. Går litt fort noen ganger. :wee:

Lenke til kommentar

Du får nok ikke noe pop-støtte for det. MS bruker en slags http-inlogging, som (selvfølgelig) gjør at det bare fungerer i Outlook og Outlook Express.

...og i Thunderbird. Du trenger to små extensions: Webmail, og det som passer til mailen du vil sjekke, f eks Hotmail:

http://webmail.mozdev.org/

Så vil f eks Hotmail oppføre seg helt likt andre kontoer i Thunderbird.

Lenke til kommentar
...og i Thunderbird. Du trenger to små extensions: Webmail, og det som passer til mailen du vil sjekke, f eks Hotmail:

http://webmail.mozdev.org/

Så vil f eks Hotmail oppføre seg helt likt andre kontoer i Thunderbird.

Jeg vet at man kan omgå den ustandardiserte løsningen til MS, men likefullt man får ikke pop3 som i utgangspunktet kan brukes i hvilken som helst pop-støttet mail-leser, selv om man betaler enn nett sum for hotmailen sin.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Thunderbird med Yahoo!, Gmail og Start.no. I og med at man kan (såvidt jeg vet) kun bruke 1 stk. SMTP server (altså utgående), bruker jeg Yahoo! der. Funker helt greit, selv om folk noen ganger stusser på hvorfor jeg svarer fra en annen e-mail adresse enn den de skrev til meg på.

For Yahoo! bruker jeg "YPOPs!" (freeware).

(poenget med dette svaret var å understreke at Thunderbird er ganske fleksibelt)

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei. Jeg får nå til å motta e-post som blir sendt til min "@msn.com" adresse. Men jeg får ikke til å sende mail. Hva skal jeg skrive i "Server Name" på utgående meldinger?

Ja det er Thunderbird jeg snakker om...

Der skal du føre opp hvilken SMTP-server du vil bruke. Det letteste er å bruke SMTP-serveren til sin ISP. Har du f.eks. Tiscali, bruker du smtp.tiscali.no.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...