Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problem med switch

Anbefalte innlegg

Sitter på LAN med to kompiser, har vel sittet her en 2-3 døgn nå å spilt osv. Da jeg kom hjem fra jobb i kveld kom jeg plutselig ikke på nett. Funker helt fint å komme på nett med routeren men ikke med switchen. Får ikke opp DNS server ip men det virker som pcen har kontakt med switchen for står tilkoblet men får opp en 169. ip som ikke stemmer med de andre på LANet .Har skrudd av alt som heter antivirus/firewall har tatt ut batteriet å satt biosen til default, lukket alle prosseser, byttet nettverksledning til en jeg vet virker, har til og med slettet partisjonen å innstalert windows pånytt men ingenting skjer. Får jo ikke spilt online med de andre med routerenfordet det e noe port greier. noen som har hatt lignende problemer å vet hva jeg kan gjøre for å komme på nett med switchen igjen ? Preciate it ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

169.x.x.x ip er ipen som du får når du har satt nettverkskortet til å motta ip fra dhcp og det ikke finnes en dhcp server tilgjengelig. Prøv å sett ipen statisk. Hvis ipen til ruteren er 192.168.0.1, sett da ipen til 192.168.0.2, gateway og dns er 192.168.0.1

prøv også å se på ipene til kompisene dine, og se hva de har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...